close
بهترین متخصص ارتودنسی
با وزن طبیعی هم می توان چاق بود!

sharj

جمعه 24 آذر 1396

با وزن طبیعی هم می توان چاق بود!

درباره ما
ورزشی کلیپ اخبار ،عكس، دانلود مقاله ورزشي - رزمي
آرم باشگاه فرهنگی ورزشی خلیج فارس کچوییه یک نشان ثبت شده است و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد
امکانات جانبی
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاری:
این صفحه را به اشتراک بگذارید


SEO Reports for pgsport.ir
پيشنهاد وي‍‍‍ژه باشگاه آنلاين خليج فارس
جستجوگر پیشرفته سایت



دستگاه بدنسازی و تناسب اندام همه کاره ریووفلکس اکستریم
با وزن طبیعی هم می توان چاق بود!


 

با وزن طبیعی هم می توان چاق بود!

با وزن طبیعی هم می توان چاق بود!

اغلب افراد وقتی خود را جزء افراد چاق می دانند که دچار اضافه وزن زیاد و سایز بالا به طور واضح باشند. کمتر کسی در سایزهای پایین و وزن های طبیعی به چاقی فکر می کند، در حالی که مطالعات نشان داده است که مشکل چاقی تنها به وزن های بالا تعلق ندارد و در وزن های مناسب هم دیده می شود.
هر چند ممکن است عجیب به نظر برسد، ولی باید بدانید که شما علیرغم داشتن وزن طبیعی می توانید از تجمع بیش از حد چربی در بدن تان رنج برده و چاق محسوب شوید (وضعیتی که تحت عنوان چاقی در وزن طبیعی شناخته می شود).

همه ما می دانیم که چاقی به ویژه چاقی مفرط می تواند زمینه ساز بروز بیماری های مختلف قلبی- عروقی و نیز بیماری های متابولیک از قبیل دیابت باشد. باید بدانید که این عوارض در وزن های بالا به طور ناگهانی ایجاد نمی شوند، بلکه این موضوع در مراحل ابتدایی افزایش وزن نیز امکان پذیر خواهد بود. این امر بدین معناست که شما نیز در معرض همان خطراتی هستید که افراد چاق با آنها مواجه اند، هر چند که وزن بدنتان زیاد نباشد.

در طی سال های اخیر این باور تقریبا همگانی شده است که چاقی فقط از نظر تناسب اندام اهمیت ندارد، بلکه به عنوان یک عامل زمینه‌ ساز برای خیلی از بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، افزایش چربی‌های خون و افزایش فشار خون شناخته شده است. در واقع، فایده مهم برطرف نمودن چاقی، ارتقای سلامت بدن است.

شما با استفاده از فرمول نمایه توده بدنی (BMI) می توانید بفهمید که آیا از وزن مناسبی نسبت به قدتان برخوردار هستید یا خیر؟ ولی این نمایه نشانگر تمام ماجرا نیست و در واقع میزان چربی بدن را ارزیابی نمی کند. لذا ممکن است شما دارای نمایه توده بدنی مناسبی باشید، ولی درصد چربی بدن تان در حد خطرناکی بالا باشد. چاقی در حقیقت توصیفی برای تجمع چربی های اضافه در بدن است، نه داشتن وزن زیاد.

پژوهشگران هنوز در تلاش هستند تا دریابند هنگامی که وزن بدن فرد طبیعی است، می بایست چه درصدی از چربی بدنی را به عنوان چاقی در نظر گرفت و این که آیا می بایست معیارها بر اساس سن و جنس افراد متفاوت باشند.

نتایج مطالعات تا کنون نشان داده است که درصد چربی بدن خانم ها می بایست کمتر از 30 درصد و برای مردان می بایست کمتر از 20 تا 25 درصد باشد و لذا داشتن چربی بدنی به میزان بیش از مقادیر توصیه شده ی مذکور را می توان به عنوان چاقی در وزن طبیعی در نظر گرفت. برای مثال اگر شما خانمی با قد 165 سانتی متر و وزن 63 کیلوگرم باشید، نمایه توده بدنی شما (در حدود23) مطلوب است، ولی اگر 19 کیلوگرم از وزن بدن تان یا بیشتر (یعنی مساوی و یا بیشتر از 30 درصد وزن بدن) از چربی باشد، می تواند به عنوان چاقی در وزن طبیعی به حساب آید. یا اگر شما مردی با قد 175 سانتی متر و وزن 5/72 کیلوگرم باشید، نمایه توده بدنی شما مطلوب (5/23) مطلوب است، ولی اگر 18 کیلوگرم از بدن تان یا بیشتر از چربی باشد (25 درصد وزن)، پس احتمالا دچار چاقی با وزن طبیعی می باشید.

 

با وزن طبیعی هم می توان چاق بود!
اهمیت چاقی با وزن طبیعی


جالب است بدانید که چاقی در وزن طبیعی نیز مانند چاقی در وزن های بالا، ممکن است خطر ابتلا به عوارضی به شرح زیر را افزایش دهد:
بیماری قلبی
دیابت
کلسترول بالا
فشار خون بالا
سندرم متابولیک

اگر شما نگران میزان چربی بدن خود می باشید، با پزشک معالج تان مشورت کنید. بر همین اساس شاید پزشک معالج تان پیشنهاد کند که چربی بدن تان را اندازه گیری نمایید. در سال های اخیر با توجه به علاقه بیشتر افراد به ویژه جوانان به کنترل وزن هنوز می توان شاهد بود که خیلی از افراد با آن که وزن طبیعی دارند، از تجمع بافت چربی در نواحی ویژه ای از بدن به ویژه در ناحیه مرکزی رنج می برند.
متاسفانه باید اذعان نمود که این تجمع بافت چربی حتی بیشتر از افزایش وزن کلی بدن، در ایجاد بیماری های فوق الذکر موثر است.

 

تاثیر تغذیه ناسالم و شیوه نادرست زندگی

نتایج مطالعات پژوهشگران حاکی از آن است که تغذیه ناسالم و نیز شیوه نادرست زندگی به همراه عدم تحرک بدنی نقش مهم تری در ایجاد این نوع تجمع چربی در مقایسه با عوامل ژنتیکی دارد.
لذا برای کنترل عوارض ناشی از چاقی با وزن طبیعی، اولا باید در مراحل اولیه به آن توجه نمود. ثانیا با تغییر عادات نادرست زندگی اعم از تغذیه و عدم فعالیت بدنی، از پیشرفت این نوع چاقی پیشگیری کرد.





امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بخش نظرات این مطلب
این نظر توسط طراحی در تاریخ 1394/9/8 و 22:51 دقیقه ارسال شده است

عالی بود مرسی


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -یک تا هفده

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو 


  آموزش چهار طرفه تمامی فرم ها و اصطلاحات تکواندو یک تا هفده تگوک ها پومسه ها
 

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -فرم 1 تا 17

 

 همراه با اجرای پومسه قهرمانان برتر ایرانی و کره ای در مسابقات مختلف جهانی


آموزش كامل  همراه با تلفظ اصطلاحات

فرم يك تا هفده

همراه با گارانتی تعویض  محصول


ادامه توضیحات و لینک های خرید کلیک کنید

بنر باشگاه خلیج فارس

باشگاه آنلاین خلیج فارس

آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 477
کل نظرات کل نظرات : 323
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 7
تعداد اعضا تعداد اعضا : 352

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,913
بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,444
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 43
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 47
بازدید کلی بازدید کلی : 5,190,728

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.226.172.30
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *کد امنیتیبارگزاری مجدد
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

پربازدیدترین مطالب:
 بازدید : 172293 افزایش قد و رشد مناسب - راه های افزایش قد به روش طبیعی
 بازدید : 94485 روش شش تکه کردن عضلات شکم
 بازدید : 41389 بهترین ورزش برای دعوا در خیابان و دفاع از خود چیه؟
 بازدید : 39705 دانلود کلیپ تمرینات تیم ملی تکواندو (کیوروگی)
 بازدید : 39345 دانلود کلیپ حرکات آکروباتیک و زیبای ژیمناستیک - توسط یک نونهال
 بازدید : 36005 استاندارد های کثیف -در پی شکایت وزارت بهداشت از استاد حسین خیر اندیش
 بازدید : 33957 دانلود کلیپ دیدنی از صحنه های فوق العاده پارکور
 بازدید : 33277 آموزش تصویری و فلسفه فرم های تکواندو - فرم یک تگوک ایل جانگ
 بازدید : 31841 مضرات نوشدن آب زیاد، 8 لیوان در روز
 بازدید : 31457 اين روغن چربي هاي شما را آب مي كند!
 بازدید : 30635 چگونه قدرت وسرعت خودرا به طور همزمان در ورزش افزایش دهیم؟
 بازدید : 27935 عکس های جالب تمرین ضربات پای کلاسیک استاد کانگ با هادی ساعی جدید
 بازدید : 27535 عکس -ضربات پا در تکواندو
 بازدید : 24055 دانلود کلیپ صحنه های زیبای انتخابی تیم ملی تکواندو
 بازدید : 22209 29 نکته کاربردی برای میارزین تکواندو
 بازدید : 22033 کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری
 بازدید : 21851 زیباترین ضربات در هنر های رزمی - تکواندو - عکس
 بازدید : 21207 دانلود کلیپ صحنه هایی زیبا از مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر
 بازدید : 19115 دانلود کلیپ جدید و جالب حرکات آکروبات و ژیمناستیک
 بازدید : 18009 باشگاه و موزه استاد کانگ شین چال ، کره جنوبی - عکس
آخرین مطالب:
تاریخ : جمعه 03 تیر 1390 آخرین خبرها و مطالب ویژه
تاریخ : جمعه 28 خرداد 1395 کانال تلگرام فروشگاه تخصصی ورزش و سلامت - اکشن شاپ
تاریخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 جلوگیری از پیری زودرس - علت های زود پیر شدن و راز جوانی
تاریخ : پنجشنبه 24 دی 1394 مصاحه ابراهیم ابن علیان با روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 آموزش ماساژ بازتابی کف دست و پا +عکس
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 ماساژ ضرورت است، نه تجمل
تاریخ : شنبه 30 آبان 1394 مصاحبه عبادی مدیر باشگاه خلیج فارس در روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : یکشنبه 14 دی 1393 مطلب مهم راجع به چای سبز
تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1393 آشنایی با طبع مواد غذایی
تاریخ : یکشنبه 07 دی 1393 آشنایی با روغن ها
تاریخ : شنبه 01 آذر 1393 بهداشت دهان و دندان
تاریخ : سه شنبه 04 شهریور 1393 نتایج مسابقات جهانی تکواندو هان مادانگ -کره جنوبی
تاریخ : یکشنبه 26 مرداد 1393 نتایج مسابقات تکواندو هان مادانگ قهرمانی استان آقایان
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393 ورزش و سلامتی /جلوگیری از درد گردن و شانه با ورزش کوتاه
تاریخ : پنجشنبه 29 خرداد 1393 نتایج نهمین دوره مسابقات قهرمانی آزاد هان مادانگ و قهرمانی تیم لنجان در پومسه ابداعی و تیم نمایش
تاریخ : سه شنبه 06 خرداد 1393 ایران قهرمان سومین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا
تاریخ : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 قرار دادهای میلیاردی فوتبال و پرداخت نکردن چندرغاز حقوق کشتی گیران
تاریخ : جمعه 19 اردیبهشت 1393 آموزش آمادگی برای مبارزه - آناتومی رزمی کار
تاریخ : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 6 حرکت مهم در مبارزه
تاریخ : یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 راهبانی با شکم های برجسته اما خطرناک