close
بهترین متخصص ارتودنسی
چگونه قدرت وسرعت خودرا به طور همزمان در ورزش افزایش دهیم؟

sharj

پنجشنبه 30 شهریور 1396

چگونه قدرت وسرعت خودرا به طور همزمان در ورزش افزایش دهیم؟

درباره ما
ورزشی کلیپ اخبار ،عكس، دانلود مقاله ورزشي - رزمي
آرم باشگاه فرهنگی ورزشی خلیج فارس کچوییه یک نشان ثبت شده است و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد
امکانات جانبی
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاری:
این صفحه را به اشتراک بگذارید


SEO Reports for pgsport.ir
پيشنهاد وي‍‍‍ژه باشگاه آنلاين خليج فارس
جستجوگر پیشرفته سایت



دستگاه بدنسازی و تناسب اندام همه کاره ریووفلکس اکستریم

افزایش هم زمان قدرت و سرعت در ورزش

چگونه قدرت وسرعت خودرا به طور همزمان در ورزش افزایش دهیم؟

 

 

 

 

[if gte mso 9]> Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Font Definitions */ @font-face{font-family:Tahoma;panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4;mso-font-charset:0;mso-generic-font-family:swiss;mso-font-pitch:variable;mso-font-signature:1627421319 -2147483648 8 0 66047 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal{mso-style-parent:"";margin:0in;margin-bottom:.0001pt;mso-pagination:widow-orphan;font-size:12.0pt;font-family:"Times New Roman";mso-fareast-font-family:"Times New Roman";}a:link, span.MsoHyperlink{color:blue;text-decoration:underline;text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed{color:purple;text-decoration:underline;text-underline:single;}@page Section1{size:8.5in 11.0in;margin:1.0in 1.25in 1.0in 1.25in;mso-header-margin:.5in;mso-footer-margin:.5in;mso-paper-source:0;}div.Section1{page:Section1;}[if gte mso 10]>

مفهوم پلایومتریک

پلایومتریک شیوه ای است برای توسعه توان انفجاری که عنصر مهمی در بیشتر فعالیتهای ورزشی محسوب می شود.از لحاظ علمی،هم آموزش تمرینهای پلایومتریک  وهم یادگیری آن نسبتا آسان بوده و نسبت به تمرینهای قدرتی و استقامتی دیگر نیازهای جسمانی کمتری را می طلبد.حرکات پلی متریک خیلی سریع جای خودرا به عنوان جزو لاینفک برنامه های تمرینی در میان بسیاری از رشته های ورزشی مختلف باز میکند.

تمرینات پلی متریک چیست

با یونان باستان شروع می کنیم،مربیان و ورزشکاران در جستجوی روشها و تکنیکهایی برای بهبود سرعت وقدرت بودند. ترکیب سرعت وقدرت توان نامیده می شود. توان در انجام بیشترمهارتهای ورزشی عنصری ضروری است.

افزایش کنترل عضلات وتوان واکنش ناشی از تمرینهای پلایومتریک به ظاهر به تغییراتی که در ساختار پیچیده عصبی- عضلانی ومسیرهای حسی-حرکتی به وجود می آیند مربوط می شود.

در هنگام اجرای برخی از مهارتهای ورزشی درست قبل از یک حرکت انفجاری- واکنشی عضلات بدن ممکن است، متحمل یک کشش سریع گردند که ناشی از برخی فشارها وبارهای کاری وارد شده بر آنهاست.چنین موردی در هنگام ضربه زدن توپ در بیسبال ویا تاب دادن توب گلف می تواند اتفاق بیفتد.آنچه که در این میان توسط بازیکن ندانسته انجام می شود،طویل شدن سریع ولی خفیف تارهای عضلانی  آن گروه از عضلاتی است که مسئولیت تولید توان را برای انجام  حرکت تابی به عهده دارند.کشش سریع این عضلات موجب تحریک بازتاب دوک عضلانی  میشود به طوری که یک محرک بسیار قوی را از طریق طناب نخاعی به سوی عضلات فرستاده وباعث ایجاد انقباضی پرقدرت در آنها می گردد.برای مثال وقتی بازیکن رست دست گلف دست خودرا به سمت عقب تاب میدهد،عضلات دوسر بازویی دست چپ او منقبض شده وعضلات سه سر بزویی همان دستش کشیده می شوند.

از وجوه مهم تمرینهای پلایومتریک آمادگی سیستم عصبی عضلانی برای اجازه دادن به تغییر جهتهای سریع وپرقدرت عضلات است.بهطور مثال حرکت به سمت پایین وسپس به سمت بالا در هنگام عمل پرش،کاستن از زمان مورد نیاز این تغییر جهتها موجب افزایش در سرعت وتوان می گردد.حرکات پلایومتریکی بر انقباض بازتابی تارهای عضلانی استوارندکه در نتیجه،اعمال فشار سریع همین تارهاست که قابلیت پاسخ دهی به تغییرات طولی تارهای عضلانی راهم ازنظر اندازه وهم ازنظر سرعت دارد

.اصول تمرینات پلیو متریک

به اصول ثابت ومشخصی که برای تمرینهای ورزشی مختلف وجود دارد ودر تمرینهای پلایومتریک نیز قابل به کار گیری استريالیکی از اساسی ترین اصولی که تاحدزیادی هم مورد قبول همه واقع شده اصل اضافه بار تدریجی است که با توفیق زیادی در توسعه قدرت ،توان واستقامت همراه بوده است.رابطه بین افزایش قدرت عضلانی واضافه بار مقاومتی در کار با وزنه بسیار بارز وشناخته شده است.تکرار یکبار کار مقاوم که کمتر از اضافه بار باشداستقامت عضلانی ونه قدرت را مورد تاکید قرار می دهد.در تمرینهای پلایومتریک،اضافه بارهای مقاومتی معمولا به شکل تغییر جهت دادنهای سریع یک عضو از بدن  ویا کل بدن می باشد.به طور مثال غلبه بر نیروی افزایش یافته ثقل درهنگام فرود،پله زدن،جست وخیز کردن،لی لی کردن،جهیدن،پریدن به بالاوسایر مهارتهایی از این قبیل.  از اصول عمومی دیگر تمرینهای ورزشی،اصل ویژگی تمرین یا اختصاصی بودن آن است.یک فشار تمرینی نظیر تمرینهای قدرتی گروه خاصی از عضلات،سازگاریهای قدرتی ویژه ای را در این گروه از عضلات سبب می شود.از طرفی افزایش استقامت نیز تنها می تواند با تمرینهای استقامتی به نحو موثرتری به دست آید.علاوه بر این توسعه توان هوازی وقدرت عضلانی مثلا برای اسکی طولانی ودوچرخه سواری یا دوهای طولانی مدت می تواند تنها زمانی به گونه ای اثربخش صورت گیرد که تمرینهای ورزشکار بر روی گروههای خاصی از عضلات که در هر کدام ازاین ورزشها مورد استفاده قرار می گیرند،متمرکز باشد.برخی تمرینهای پلایومتریک برای بالا بردن توان  وبرداشتن گامهای طویلتر طراحی شده اند وبرخی نیز برای افزایش توانایی پریدن مورد استفاده قرار می گیرند وپاره ای دیگر نیز اختصاصا عضلات چرخاننده تنه را به کار می گیرند.به کار بردن تمرینهای خاصی از پلایومتریکها باتوجه به هدف فعالیتی که مورد نظر ورزشکار می باشد،تعیین می گردد.

بیشترین نیرو/کمترین زمان

در تمرینهای پلایومتریک هم نیرو وهم سرعت حرکت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در پاره ای موارد سرعت در انجام عمل معینی بسیار مهم است.برای مثال:در پرتاب وزنه هدف اولیه اعمال حداکثر نیرودر کل مراحل پرتاب است. هر چقدر توالی حرکتی پرتاب سریعتر اجرا شود،نیروی بزرگتری تولید شده ومسافت بیشتری به دست خواهد آمد.به طور معمول دامنه تعداد تکرارهای تمرینی بین8تا10تکرار است. انجام حرکات در تکرارهای کمتر از این،برای آن دسته از تمرینهایی که تلاش همه جانبه کمتری را می طلبد پیشنهاد می شود.

استراحت صحیح:

برای تجدید قوا وبازیافت آن دسته از دستگاه های عصبی –عضلانی که در تمرینهای پلایومتریک تحت فشار کار قرار می گیرند،معمولا یک دوره استراحت1تا2 دقیقه ای بین دوره های تمرینی کفایت می کند.همچنین در نظر گرفتن یک دوره کامل استراحت بین روزهای تمرین پلایومتریک برای بازیافت صحیح عضلات،لیگامنتها وتاندونها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.به نظر میرسد 2تا3 روز در هفته تمرینهای پلایومتریک برای دستیابی به نتایج مطلوب مناسب باشد.

به احتمال زیاد  هیچ گونه محدودیتی بر سر راه ابداع تمرینهای پلایومتریک مختلف وجود ندارد. پاره ای از اوقات تصورها،کنکاشها و کنجکاویهای افرادبه توسعه حرکات پلایو متریک سودمندی می انجامد

 

پیشنهاد ویژه

 

 

 

پک آموزشی جنون ورزش

 

سخت ترین پک آموزشی تمرین

پیشرفت ورزشی خود را چند برابر کنید

برای مبارزه نهایی آماده اید!؟

رسیدن به اوج عملکرد مورد نیاز...

 

 

 

 

 

 

در اینجا چند تفاوت قابل توجه بین جنون ورزش و دیگر برنامه هارا ذکر میکنیم:

1.حرکت  از باشگاه به سوی قهرمانی

ویدئوی آموزشی  جنون ورزش بر بهبود عملکرد و استقامت سیستم قلبی عروقی و هوازی و همچنین سیستم تعریق و تهویه کل بدن اثرات فوق العاده ای می گذارد

چگونگی بهبود تعادل، چابکی، قدرت، انفجار اولیه ، هماهنگی و...

 پرش  بالاتر و سریع تر

 2.سیستم راهیابی

جنون ورزش بر روی فاصله های تمرینی حداکثر متمرکز شده است

شما با این پک آموزشی واقعا یک جهش بلند خواهید داشت

در این برنامه 30 روزه شما خواهید دید که قدرت و تمرکز شما به طور چشمگیری بهبود پیدا می کند

3. بالا رفتن از نردبان چابکی!

    این برنامه آموزشی به شما کمک خواهد کرد که بر روی پاهای خود سریع تر شوید و پیشرفت روزانه خود رانیز اندازه گیری کنید

و....

 

شما تنها در ۳۰ روز ، می توانید قوی تر ، سریع تر و چالاک تر شوید !

 

[if gte vml 1]> http://up.sport4u.ir/buy.gif

توضیحات بیشتر...

 

 

 

 

 



 





امتیاز : نتیجه : 2 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 2

بخش نظرات این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -یک تا هفده

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو 


  آموزش چهار طرفه تمامی فرم ها و اصطلاحات تکواندو یک تا هفده تگوک ها پومسه ها
 

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -فرم 1 تا 17

 

 همراه با اجرای پومسه قهرمانان برتر ایرانی و کره ای در مسابقات مختلف جهانی


آموزش كامل  همراه با تلفظ اصطلاحات

فرم يك تا هفده

همراه با گارانتی تعویض  محصول


ادامه توضیحات و لینک های خرید کلیک کنید

بنر باشگاه خلیج فارس

باشگاه آنلاین خلیج فارس

آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 477
کل نظرات کل نظرات : 323
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 5
تعداد اعضا تعداد اعضا : 352

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 695
بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,770
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 7
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 34
بازدید کلی بازدید کلی : 4,946,434

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.225.57.120
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *کد امنیتیبارگزاری مجدد
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

پربازدیدترین مطالب:
 بازدید : 170529 افزایش قد و رشد مناسب - راه های افزایش قد به روش طبیعی
 بازدید : 92345 روش شش تکه کردن عضلات شکم
 بازدید : 39839 بهترین ورزش برای دعوا در خیابان و دفاع از خود چیه؟
 بازدید : 38915 دانلود کلیپ تمرینات تیم ملی تکواندو (کیوروگی)
 بازدید : 38631 دانلود کلیپ حرکات آکروباتیک و زیبای ژیمناستیک - توسط یک نونهال
 بازدید : 34829 استاندارد های کثیف -در پی شکایت وزارت بهداشت از استاد حسین خیر اندیش
 بازدید : 33281 دانلود کلیپ دیدنی از صحنه های فوق العاده پارکور
 بازدید : 32615 آموزش تصویری و فلسفه فرم های تکواندو - فرم یک تگوک ایل جانگ
 بازدید : 31031 مضرات نوشدن آب زیاد، 8 لیوان در روز
 بازدید : 30317 اين روغن چربي هاي شما را آب مي كند!
 بازدید : 29963 چگونه قدرت وسرعت خودرا به طور همزمان در ورزش افزایش دهیم؟
 بازدید : 27007 عکس های جالب تمرین ضربات پای کلاسیک استاد کانگ با هادی ساعی جدید
 بازدید : 26923 عکس -ضربات پا در تکواندو
 بازدید : 23441 دانلود کلیپ صحنه های زیبای انتخابی تیم ملی تکواندو
 بازدید : 21537 کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری
 بازدید : 21493 29 نکته کاربردی برای میارزین تکواندو
 بازدید : 21133 زیباترین ضربات در هنر های رزمی - تکواندو - عکس
 بازدید : 20877 دانلود کلیپ صحنه هایی زیبا از مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر
 بازدید : 18735 دانلود کلیپ جدید و جالب حرکات آکروبات و ژیمناستیک
 بازدید : 17527 باشگاه و موزه استاد کانگ شین چال ، کره جنوبی - عکس
آخرین مطالب:
تاریخ : جمعه 03 تیر 1390 آخرین خبرها و مطالب ویژه
تاریخ : جمعه 28 خرداد 1395 کانال تلگرام فروشگاه تخصصی ورزش و سلامت - اکشن شاپ
تاریخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 جلوگیری از پیری زودرس - علت های زود پیر شدن و راز جوانی
تاریخ : پنجشنبه 24 دی 1394 مصاحه ابراهیم ابن علیان با روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 آموزش ماساژ بازتابی کف دست و پا +عکس
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 ماساژ ضرورت است، نه تجمل
تاریخ : شنبه 30 آبان 1394 مصاحبه عبادی مدیر باشگاه خلیج فارس در روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : یکشنبه 14 دی 1393 مطلب مهم راجع به چای سبز
تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1393 آشنایی با طبع مواد غذایی
تاریخ : یکشنبه 07 دی 1393 آشنایی با روغن ها
تاریخ : شنبه 01 آذر 1393 بهداشت دهان و دندان
تاریخ : سه شنبه 04 شهریور 1393 نتایج مسابقات جهانی تکواندو هان مادانگ -کره جنوبی
تاریخ : یکشنبه 26 مرداد 1393 نتایج مسابقات تکواندو هان مادانگ قهرمانی استان آقایان
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393 ورزش و سلامتی /جلوگیری از درد گردن و شانه با ورزش کوتاه
تاریخ : پنجشنبه 29 خرداد 1393 نتایج نهمین دوره مسابقات قهرمانی آزاد هان مادانگ و قهرمانی تیم لنجان در پومسه ابداعی و تیم نمایش
تاریخ : سه شنبه 06 خرداد 1393 ایران قهرمان سومین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا
تاریخ : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 قرار دادهای میلیاردی فوتبال و پرداخت نکردن چندرغاز حقوق کشتی گیران
تاریخ : جمعه 19 اردیبهشت 1393 آموزش آمادگی برای مبارزه - آناتومی رزمی کار
تاریخ : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 6 حرکت مهم در مبارزه
تاریخ : یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 راهبانی با شکم های برجسته اما خطرناک