')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Skinak_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://www.pgsport.ir/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

sharj

دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

تغذیه ورزشکاران - نمک کامل دریا سالم ترین نمک هستی

درباره ما
ورزشی کلیپ اخبار ،عكس، دانلود مقاله ورزشي - رزمي
آرم باشگاه فرهنگی ورزشی خلیج فارس کچوییه یک نشان ثبت شده است و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد
امکانات جانبی
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاری:
این صفحه را به اشتراک بگذارید


SEO Reports for pgsport.ir
پيشنهاد وي‍‍‍ژه باشگاه آنلاين خليج فارس
جستجوگر پیشرفته سایت



دستگاه بدنسازی و تناسب اندام همه کاره ریووفلکس اکستریم

اولین مطلب از  سری مقالات تغذیه ورزشکاران
در این مقالات به معرفی غذاهایی می پردازیم که منشا کاملا طبیعی داشته و کیفیت و ارزش غذایی بسیار بالایی دارند و بعضا در تکاپوی زندگی مدرن و  صنعتی به فراموشی سپرده شده اند.

نمک دریا سالم ترین نمک خوراکی جهان

نمک دریا سالم ترین نمک هستی

ابـتدا می کنم این ســــــــفره به نـام رزاق

کـه کریم است ورحیم است و غفور و ستار

چـند فصـلی صفت نعمــت او خـواهم کــرد

تا به جان،شـکر بـگویــی تـو یکــی را ز هزار


در خصوص اهمیت استفاده از نمک طعام و تفاوت آن با نمک های تصفیه شده،تحقیقات ارزشمندی در سطح دنیا انجام شده است و در حال حاضر نمک دریایی اصل در اروپا به قیمت کیلویی 60 یورو(حدوداً معادل یکصد هزار تومان) عرضه میشود.

این نمک با املاح وعناصر مفید خود،موجب دفع 72 بیماری و شفای امراض آدمی بوده، و در احادیث تغذیه وطب اهل بیت(ع) بر آن تاکید فراوان شده است.

نمک تصفیه نشده دریا تمامی 92 عنصر معدنی وحیاتی را تامین می کند وبه موجب آن عملکرد زیستی و بهینه و نگهداری بافت سلولی را ارتقا می دهد...

حتما مقاله کامل را در ادامه مطلب بخوانید...


نمک دریا سالم ترین نمک هستی

گذشته از آزمایش های علمی و اعمال فیزیولوژیکی که بر روی نمک به عمل آمده است،به موجب برسی های دقیقی که امروزه معمول داشته اند، بیش از پیش وجود نمک را برای ادامه زندگی وبقای حیات لازم وضروری تشخیص داده اند. اماکدام نمک؟

آزمایش های انجام گرفته بر روی حیوانات نشان داده است که چنانچه یک ماه نمک به بدن حیوانی نرسد،موجود مزبور تلف خواهد شد.بنابراین میتوان نمک طعام را در زمره مواد حیاتی برای انسان محسوب کرد.

بدن انسان روزانه به پنج تا هفت گرم نمک طعام نیاز دارد که ممکن است به وسیله غذاهای مورد مصرف وارد بدن شود. بعضی اوقات اسید کلریدریک موجود در مواد مصرفی بدن کمتر از میزان است و شخص، آن را بر غذای خود می افزاید. برخی از مردم یا بر مبنای عادت ویا به سبب کندی ذائقه، مقدار زیادی نمک به غذای خود اضافه میکنند.باید دانست که چنانچه کلیه ها سالم باشند،نمک زیادی را دفع خواهد کرد. در غیر این صورت موجب افزایش آب میان بافتی وایجاد خیز یا اِدِم می شود.

نمک دریایی اصل(طبیعی)که از دریاچه های ایران مانند دریاچه ارومیه وآران وبیدگل کاشان به صورت طبیعی برداشت شده،حاوی ید و دیگر ریز مغذی های مورد نیاز بدن از جمله منیزیم ، کلسیم ، پتاسیم، منگنز ،روی ، سدیم ، کلر ، گوگرد ، سیلیکونفبرم ، فلوئور ، فسفر ، وانادیم و مس است.

در خصوص اهمیت استفاده از نمک طعام و تفاوت آن با نمک های تصفیه شده،تحقیقات ارزشمندی در سطح دنیا انجام شده است و در حال حاضر نمک دریایی اصل در اروپا به قیمت کیلویی 60 یورو(حدوداً معادل یکصد هزار تومان) عرضه میشود.

نمک تصفیه شده موجود در بازار،حاوی 97.5 % کلرو سدیم و   2.5%  مواد شیمیایی،سفید کننده،مواد ضد تکه تکه شدن مانند بی کربنات سدیم،فسفات تک سدیمی،نیترات سدیم و همچنین ید است.

این در حالی است که نمک سالم تصفیه نشده حاوی  70تا 84 درصد موادی است که در آب دریا موجود است وعلاوه بر کلرو سدیم عناصری مانند:سولفات کلسیم،منیزیم،پتاسیم،آهن،استرانسیم،منگنز،ید،روی،فلوئور،نقره،برم،سیلیسو... دارد که برای سلامتی موجود زنده به ویژه انسان بسیار پر ارزش هستند.گفتنی است این عناصر با مواد ویتامینی و معدنی موجود در بدن ترکیب شده و به گونه ای عمل میکنند که نبودن آنها،فعل وافتعالات بدن مارا مختل می کند. به عنوان مثال باید یاد آور شد که بدن برای مصرف و متابولیسم عنصر ید، نیازمند حضور مس ومنیزیم است یا برای ساخت بافت همبند واستخوانی، سیلیکون لازم دارد.برای تکمیل عمل سنتز نیازمند منگنز،پتانسیم ومنیزیم است که متاسفانه تمام این مواد در فراین تصفیه نمک از آن جدا شده وفقط کلرو سدیم باقی می ماند.

نمک تصفیه شده تشنگی را بیشتر میکند وبه دلیل عدم تعادل میان مواد غذایی در درون بدن سبب سکته مغزی(cva)  و سکته قلبی(mI) میشود. همچنین موجب بالا رفتن فشار خون شده و ایجاد اِدِم(ورم) می کند.

مواد کارخانه ای نیز به دلیل استفاده بسیار زیاد از نمک تصفیه شده در محصولات غذایی که حاوی 2.56% مواد خطرناک بوده ودر زمان تصفیه به نمک اضافه می شود،که بر ای سلامت انسان بسیار خطرناک است.حتی آب های معدنی موجود در بازار به دلیل داشتن سدیم بالا نیز خطرناک است.(مقدار سدیم در آب باید 106 تا2 میلی گرم در لیتر باشد)

در مجموعه مطالب پژوهشی این کتاب،از منافع نمک (نمک دریا) که در روایات اسلامی بر استفاده از آن تاکید شده است،آگاهی می یابید؛همان نمک طبیعی که عناصری مفید به ویژه پتاسیم،منیزیم،ید،فلوئور وبرم وسایر عناصر سودمند دیگر را در بر داشته وموجب درمان بسیاری از بیماری ها بوده است.

این نمک با املاح وعناصر مفید خود،موجب دفع 72 بیماری و شفای امراض آدمی بوده،ودر احادیث تغذیه وطب اهل بیت(ع) بر آن تاکید فراوان شده است.

طبق تحقیقات جدید به عمل آمده ثابت شده است که نه تنها  کاهش مصرف سدیم برای سلامتی مهم است،بلکه نکته مهمتر توجه به تعادل مصرف میان پتاسیم وسدیم در بدن است.یعنی اگر به مقدار کافی پتاسیم نیز در غذاها مصرف شود از زیان شدید سدیم کاسته میشود وبه طور کلی کاهش مصرف پتاسیم وافزایش مصرف سدیم یکی از علل مهم ابتلای اشخاص به فشار خون وسرطان وبیماری قلبی است.به همین دلیل نمک دریا بهترین نمک طعام به سبب وجود پتاسیم وبرم است.

 

نمک شفای هفتاد نوع بیماری است

اِنُّ فی المِلح شِفاءٌ  مِن سبعین

غذایی برای آرامش اعصاب

بهترین وسیله برای آرامش اعصاب عبارت است از مصرف دائمی نمک های خوراکی برم دار که در آب بعضی از دریاچه های شور به خصوص دریاچه ارومیه ایران وجود دارد.مصرف دائمی نمک های برم دار نه تنها در آرامش اعصاب معجزه می کند،بلکه کلیه ناراحتی های ناشی از نارسایی ترشحات غده تیروئید؛بیماری های قند؛ زخم معده؛آسم؛برونشیت؛ناراحتی های مختلف روده ومعده مفید واقع می شود و بهترین چاشنی پیشگیری این گونه ناراحتی هاست.

جلا دادن و صاف و تمیز کردن پوست

مالیدن مایع نمک دریا به پوست وبافت ها اجازه می دهد تا پوست را لایه برداری کرده وآن را جلا دهد و تمیز و تازه کند. این کار تمام سلولهای مرده را که موجب گرفتگی و تیرگی پوست شما می شود،از بین می برد و دانه های نمک دریا تمام منافذ پوست را تمیز می کند وبه پوست شما این اجازه را میدهد که راحت تر نفس بکشد.یک خمیر مایه خوب نمک دریا پوست شما را بهتر از هر صابون یا شوینده ای تمیز خواهد کرد.واین به دلیل مولوکول های تشکیل دهنده دانه های نمک دریا وخاصیت لایه برداری آن است.

نمک دریا همچنین بُرم(ماده معدنی که برای نرم کردن پوست شناخته شده) دارد. پتاسیم به کاهش نگه داری آب وی در تنظیم پردازش سوخت و ساز در لایه های بافت سلولی پوست کمک میکند.این قبیل عناصر و گروه های دیگر از مواد معدنی در نمک دریا پوست را از داخل به بیرون صاف کرده،به قویتر شدن وارتجاع پذیری پوست کمک می کند، و می تواند در برابر اثرات مضر تشعشعات خورشید، آب وهوای خشک واسترس دفاع کند.

 

تفاوت بنیادین نمک دریا با سایر نمک ها

نمک طبیعی اولین چاشنی برای تحریک بزاق است.  که به تعادل و ترمیم مجدد الکترولیتهای بدن کمک می کند. ید طبیعی در این نمک ها انسان را در برابر تشعشعات رادیو اکتیو و بسیاری از آلوده کننده های دیگر محافظت میکند.

نمک تصفیه نشده دریا تمامی 92 عنصر معدنی وحیاتی را تامین می کند وبه موجب آن عملکرد زیستی و بهینه و نگهداری بافت سلولی را ارتقا می دهد.

نمک دریا برای سلامتی استخوان و دندان ها

نمک دریا کلسیم شناخته شده ای دارد که برای سلامتی استخوان و دندانها مفید است.

 

بخشی از مواد معدنی موجود در نمک تصفیه نشده دریا ونقش آنها در متابولیسم بدن:

سدیم: ضروری برای گوارش وسوخت وساز،تنظیم مایعات بدن،عصب ووظایف ماهیچه ای

کلر: ترکیب ضروری مایعات بدن انسان

کلسیم: ضروری برای دندانها،خون،اعصاب واستخوانها

منیزیم: کنترل زیاد بودن سدیم،شکل واستحکام استخوانها،مراقبت از رشد روانی وتقویت هوش،ترفیع جذب کربوهیدراتها،اطمینان از سوخت وساز ویتامینC وکلسیم،تاخیر در فرایند پیری وانحلال سنگ های کلیه

گوگرد: کنترل انتقال انرژی در بافت،استخوان وسلولهای غضروفیري،ضروری برای ترکیبات پروتئینی

سیلیکون: لازم برا سوخت وساز کربن ،پوست ومو

ید: حیاتی برای تولید انرژی ورشد روانی،تامین وتولید هورمونهای تیروئید،نیاز برای مکانیزم خود دفاعی(سیستم لنفاوی)

برم: در شکل برومور منیزیم،تنظیم کننده وترمیم کننده سیستم اعصاب،حیاتی برای عملکرد هورمونی غده هیپوفیز

فسفر: لازم برای ترکیبات ساختار شیمی حیاتی انسان وعملکرد عصبی سلولهای وابسته به مغز،سازنده پروتئین فسفر دار

وانادیم: برای استحکام دندان واستخوان بهتر از فرایند فلوراید،استحکام بخشیدن به سیستم عصبی وقلبی،کاهش کلسترئل،تنظیم میزان فسفر در خون،وعامل تشکیل دهنده برای اکسیداسیون بسیاری از مواد زیستی.

 

خواص بهداشتی و درمانی نمک طعام

1-آب نمک را در دهان بگیرید،اگر درد دندان از سردی ورطوبت باشد درمان میشود.

2-اگر بعد از هر وعده غذا،به وسیله انگشت تمیز خود،نمک دریا را به لثه بمالید لثه را محکم می کند.

3-برای سفید کردن دندان و رفع کندی دندان نمک را خوب به دندانها بمالید.

4- برای درمان گوش درد که از سردی یا سرما زدگی یا آب یا باد سرد ایجاد شده باشد،ابتدا به حمام آب گرم بروید سپس مقداری نمک دریا را گرم کنید ودر پارچه ای بریزید وتا گرم است روی گوش قرار دهید،در آن صورت تسکین می یابد.

5- دوکیلوگرم از نمک دریا را در آب وان حل کنید وبدن را در آن بشویید وپس از خارج شدن از وان با یک حوله زبر،بدن را ماساژ دهید،پوست بدن را زیبا میکند.

6-اگر شبها با اب نمک دریا تنقیه کنید کرم های ریز مقعد را از بین میبرد.

7-نمک دریا را با خمیر ترش مخلوط و ضماد کنید،سر سوزه را باز میکند.

8-نمک دریا را بازیره کوبیده مخلوط وضماد کنید یا آن را با حنا مخلوط کرده وضماد کنید عقربک را درمان می کند.

9-نمک دریا را با سیر کوبیده مخلوط کنید وبه محل نیش زدگی عقرب بمالید،نیش زدگی عقرب را درمان می کند.

10-نمک دریا را با گزنه کوبیده مخلوط کرده و ضماد کنید. ورم ساق پا و زخم های عفونی و زخم جزام و قانقاریا یا خون مردگی اعضایی که در اثر عفونت های مزمن باشد و همچنین زخم سرطان را درمان میکند.

11-نمک دریا را با کف دریا (به طور مساوی)بسایید وهر روز به دندان ها بمالید.دندان را سفید میکند.

اندام های غذا:نمک درد معده سرد را درمان میکند.هر نمکی به ویژه نمک نفتی واندرانی در استفراغ کمک میکنند.

زهرها:با تخم کتان ضماد شود پادزهر نیش کژدم است.

نمک دریا بهترین ضد عفونی کننده

شستشوی دهان و دندانها و غرغره کردن با نمک تصفیه نشده دریاچه رضائیه دندانها را سفید وفساد ناپذیر میکند و بوی بد دهان را به سرعت از بین می برد وناراحتی های چرکی گلو و لوزه ها را برطرف میکند و بهترین وسیله پیشگیری از بروز ناراحتی های مذکور است.

عناصر واملاح معدنی(نمک های ترکیبی)

کلسیم

فراوانترین عنصر کانی موجود در بدن انسان ومهمترین مصالح سازنده استخوان به شمار میرود وبه همین لحاظ روزانه از نیم گرم تا یک گرم به کلسیم نیاز است در غیر این صورت ممکن است به بیماری نرمی استخوان ،پوکی استخوان،عقب ماندگی در رشد و کرم خوردن دندانها مبتلا شویم.در مرکبات ،شیر،سفیده تخم مرغ وچند خوراکی دیگر مانند چغندر، هویج، کلم، گندم، سیب زمینی، یونجه، اسفناج، توت فرنگی، گردو،تره،تره فرنگی،کاهو،غلات،تمشک،نخود تازه، لوبیای تازه، فندق، پسته کرفس، پیاز، عدس، انگور و... نیز کلسیم وجود دارد. کلسیم در استخوان، دندان، غضروف ها، هسته های سلولی، خون،چربی سلسله اعصاب بوده برای هضم وجذب غذا ونیز برای شبکه آهکی در اطراف میکروبهایی مانند میکروب سل ودمل های چرکی یافت میشود.

ویتامین ها و هورمونها در جذب کلسیم در بدن انسان دخالت مستقیم دارند و چون به آفتاب و شرایط محیط در جذب آن بستگی کامل دارند،عوارض کمبود کلسیم در ساکنان مناطق مختلف متفاوت است در نواحی گرمسیری وآفتابی کمبود آن کمتر از مناطق معتدله وسردسیر دیده میشود.نور آفتاب یکی از بزرگترین عوامل حیاتی برای جذب کلسیم به شمار می آید.چرا که ویتامینd  که بر جذب ان دخالت مستقیم دارد به وسیله نور آفتاب ساخته می شود.

یکی از بهترین منابع گیاهی کلسیم انگبین های گیاهی مانند شیر خشت،ترنجبین وگز علفی است. در خوانسار ونواحی اطراف اصفهان که گز انگبین اصل وطبیعی  زیاد مصرف می شود ودر آذربایجان که به خوردن گز علفی علاقه زیادی دارند،بیماری نرمی استخوان وکرم خوردگی دندان کمتر دیده می شود.

فسفر و کلسیم از نظر اهمیت برای استخوان ها یکسان هستند فسفر هم برای تولید مواد استخوانی و مواد آهکی به اندازه کلسیم دخالت دارد. در تشکیل استخوان فسفر و کلسیم با هم شرکت دارند وزمانی که استخوان کلسیم را از دست می دهدو به اصطلاح بدون کلسیم می شود فسفر خود را نیز از دست می دهد. کلسیم و فسفر در خون و در مواد غذایی بسیاری با هم هستند، بنابرین هر وقت در خون یا در ماده غذایی، امی از وجود کلسیم برده می شود خود به خود فسفر هم با اوست چه گفته شود وچه گفته نشود.

به طور کلی در جریان رشد بدن،ابعاد وسختی استخوانها افزایش می یابد،اما از نظر شکل از ابتدا تا انتها یکسان است.و شکل استخوان یک انسان بالغ با شکل همان استخوان در طفولیت فرق نمی کند.

استخوانی شدن دندانها واستخوانی شدن اطفالی که مقدار کلسیم وفسفر وسایر مواد اساسی در غذای آنها کم است بسیار به کندی انجام می شود.

برای تنظیم وتامین علل رشد متعادل وساختمان استخوان ها علاوه بر کلسیم وفسفر،بدن به مواد مغذی دیگری نیز احتیاج دارد. ویتامینD برای جذب وساخت منظم وهماهنگ مواد استخوانی لازم است وپروتئین برای قالب هر یک از سلول های استخوانی وساخت قسمتی از هر سلول ونیز برای مایع در گردش لازم است.ویتامین A برای رسوب وجذب مواد معدنی لازم است.ویتامینC برای ماده سیمانی میان سلول ها واستحکام جدار رگ های خونی این قسمت مورد نیاز است.

اگر گوشت با استخوان پخته شود مقداری از مواد معدنی استخوانها در ابی که کمی اسید مانند سرکه داشته باشد خوب حل شده وپس از خوردن ،جذب بدن می شود.در کشورهایی که دانه های گیاهی وسبزیجات به مقدار زیادی خورده می شود چون در دانه ها وسبزیجات به مقدار جزئی کلسیم وجود دارد مقدار بسیار کمی کلسیم از این طریق تامین می شود.آب آشامیدنی در بعضی نقاط،کمی کلسیم دارد.

 

تاثیر نمک دریا بر دردهای مفصلی و عضلانی و استخوانی

در عصر مدرن به علت عدم تحرک انسان ها،بدن به صورت طبیعی کارکرد فیزیکی متعادلی ندارد واین موجب تحلیل مفاصل ، عضلات و استخوانها می شود. که این خود در بلند مدت به صورت مزمن در آمده و موجب دردهای شدید در بدن می شود. از دیرباز نمک دریایی و انواع گیاهان به صورت ضماد برای کاهش وپیشگیری از دردها استفاده می شده،حتی امروز به صورت کارخانه ای از این گیاهان استفاده میشود.نمک دریایی به علت اینکه جریان خون را در بافت مورد نظر تشدید کرده وخون رسانی را به آن بیشتر می کند، موجب تغذیه بهتر آن بافت و گرم شدن آن می شود در نتیجه دردها را کاهش می دهد و موجب بهبود آن می شود. علاوه بر آن، مواد معدنی و موثری که در نمک دریایی و گیاهان از طریق پوست وارد بدن میشود، موجب استحکام استخوانها و سلامت آنها میشود.

 

تاثیر نمک دریا و گیاهان بر چاقی

به علت عدم تحرک و تغذیه نامناسب که در عصر حاضر گریبان گیر بشر امروز شده،چاقی یکی از بیماری های شایعی است که هر سال به صورت غیر مستقیم جان بسیاری از انسانها را می گیرد. نمک درمانی و گیاه درمانی با کمک به بالا بردن متابولیسم بدن و جریان خون به بدن کمک می کند که چربی اضافه را سوزانده وآنها را در چرخه سوخت و ساز بدن به انرژی تبدیل کند. شایع ترین دردهای مفصلی دردهای مربوط به بیماریهای التهابی استخوانها ومفاصل مانند استئو آرتریت روماتوئید و بورسایتس است که نمک بر روی آنها تاثیری مستقیم دارد.

معجزات درمانی نمک دریا

مکانیسم پیشگیری ودرمانی بیماریها با استفاده از نمک

به نظر می رسد اثر نمک قبل و بعد از غذا یکسان و اثر آن فقط از بین بردن میکروب ها باشد،درصورتی که چنین نیست دراینجا در قسمت اثرات متفاوت آن را شرح می دهیم:

1-اثر نمک پیش از غذا:

نمک پیش از غذا با دو مکانیزم کاملا متفاوت در پیشگیری ودرمان بیماری ها عمل می کند.

1-نمک همچنان که تمام میکروارگانیسم ها را در آزمایشگاه از بین می برد،در دهان وگلو نیز همین اثر را دارد. یک تجربه 17 ساله وآزمایشی  که برای اولین بار انجام شده نشان می دهد که اولا؛افراد بیشماری که مورد آزمایش قرار گرفتند هرگز مبتلا به گلو درد نشدند وآزمایش نشان داد که افراد عامل به این دستور بهداشتی هیچ نوع میکروبی در گلو ودهان خود نخواهند داشت درصورتی که در یک گرم بزاق به طور معمول تا یکصد میلیون باکتری وجود دارد.

2-اثر دوم تناول نمک پیش از غذا تحریک حس ذائقه است.در علوم پزشکی از نمک به عنوان قویترین محرک چشایی قابل استفاده  ودر دسترس همگان نام برده شده است

. محتمل است این اثر دوم نمک پیش از غذا از اثر اول آن بیشتر است وبا شرحی که خواهد آمد متوجه خواهید شد که تحریک حس ذائقه به وسیله نمک  نسبت به اثر اول آن بیشتر باشد وتحریک حس ذائقه به وسیله نمک هم به اثر اول که یاد آور شدیم،کمک کرده ونیز اثرات ثانوی نیز بر آن مترتب است که از اهمیت شایان توجهی برخوردار است.

1-تنها افرادی که از علوم و رشته های مختلف پزشکی اطلاع داشته باشند اثر ونتایج خوردن نمک پیش از غذا را در از بین بردن میکروبها درک می کنند ونتایج آزمایش این افراد نشان می دهد که دهان وگلو عاری از میکروب شده وافراد مبتلا به گلودرد نشده اند.به طوری که از متون وکتب پزشکی بر می آید هرکس بتواند کاری کند که دهان وگلوی او عاری از میکروب ها یا به اصطلاح استریل باشد در آن صورت از ابتلا به بسیاری از بیماری ها مصون خواهد بود که در اینجا فقط اشاره به یکی دومورد از آنها کرده و بقیه را فهرستوار بیان می کنیم.

گلودرد (آنژین) همانطور که همه می دانند یکی از شایع ترین بیماری ها که در حدیث نیز آمده است و به طور تجربه نیز به ما ثابت شده که نمک از آن جلوگیری می کند گلودرد یا آنژین است. یکی از بیماری های متعددی که در تعقیب آنژین و البته در عده کمی از مبتلایان وجود دارد،تب رماتیسمی ویا رماتیسم حاد مفصلی وبیماری های رماتیسمی قلب است.

از بیماری های دیگری که از عوارض آنژین (ورم لوزه حاد پدید می آید، یکی سینوزیت و دیگری اتیت(افونت گوش میانی) است. در سینوزیت گاه عفونت به چشم اثر کرده و موجب نابینایی می شود.

آیا نمک از کری و اختلالات شنوایی هم پیشگیری می کند؟ جواب مثبت است. یکی از بیماریهایی که عوارض آنژین شمرده شده، اتیت(عفونت گوش) می باشد که در مواردی منجر به کری می شود.

نتیجه: بدیهی است زمانی که آنژین با نمک پیشگیری می شود دیگر نه ابتلا به بیماریهای متعدد رماتیسمی قلب خواهد بود و نه در تعویض دریچه قلب عوارض آن را خواهیم داشت وهم هزینه چند میلیونی برای تعویض دریچه قلب بر مردم تحمیل نمی شود.

نمک پیش از غذا هرگز اجازه نمی دهد که میکروبی در دهان و گلو دوام بیاورد و از این رهگذر  از تعداد مهمی از بیماری های مهم وخطرناک جلوگیری می کند.

تا اینجا سر و کار نمک با میکروب بود که تمام اعضای بدن ما ازجمله مغز،اعصاب و قلب که شریف ترین و مهم ترین اعضای بدن ما هستند را از ابتلا به بیماری هایی که قبلا ذکر شد،حفظ می کند. اینک به شرح اثر دوم نمک پیش از غذا می پردازیم.

به احتمال بسیار زیاد اثر دوم نمک پیش از غذا با تحریک حس ذائقه(چشایی) از اثر اول آن بیشتر است. نمک قبل از غذا با تحریک حس ذائقه تقریبا بر روی تمام اعضا وجوارح ما به طور مستقیم یا غیر مستقیم اثر می گذارد.

امام صادق می فرماید:کسی که غذای خود را با نمک آغاز کند از هفتاد بیماری شفا می یابد که غیر از خدا کسی آنها را نمی داند وباز در حدیث دیگری می فرماید: امام علی فرمودند؟کسی که غذای خود را با نمک آغاز کند خداوند هفتاد مرض را از وجود او دور می کند که بندگان نمیدانند که آنها چیست؟

نکات علمی مهم:

1-انسان بعد از تولد به طور دائم در معرض هجوم عوامل بیماری زاست با این وصف با اتخاذ روشهای صحیح ومناسب می توانیم تمام آن خطر ها را دفع وخنثی کنیم.به شرط آن که به مردم به طور مستمر آموزش داده شود و به آنها عمل کنند.

2-امروزه و از مدت زمانی حدود یکصد سال قبل تا کنون دست های پلید،مزدور و دنیا طلب و مغز های ناپاکی  در دنیا به کار افتاده اند تا دل های مردم را در یک ترس و وحشت دائمی نگه دارند. هر روز از رسانه های خبری واز طریق رادیو،تلویزیون،روزنامه ها و مجلات مطالبی را به اسم کشفیات دانشمندان منتشر می کنند که حاصل آنها فقط دلهره و اضطراب در مردم است. این ترس و وحشت از فشار خون،بیماری قلبی،سرطان وامثال ان خود پیامدهای ناگوار و بیشماری را به دنبال دارد.دلهره واضطراب

برگرفته از کتاب نمک دریا سالم ترین نمک هستی – دکتر محمد دریایی (متخصص تغذیه و علوم گیاهی –  طب اسلامی و سنتی)





امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 2

بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -یک تا هفده

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو 


  آموزش چهار طرفه تمامی فرم ها و اصطلاحات تکواندو یک تا هفده تگوک ها  پومسه ها
 

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -فرم 1 تا 17

 

  همراه با اجرای پومسه قهرمانان برتر ایرانی و کره ای در مسابقات مختلف جهانی


آموزش كامل  همراه با تلفظ اصطلاحات

فرم يك تا هفده

همراه با گارانتی تعویض  محصول


ادامه توضیحات و لینک های خرید کلیک کنید

بنر باشگاه خلیج فارس

باشگاه آنلاین خلیج فارس

آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 478
کل نظرات کل نظرات : 323
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 6
تعداد اعضا تعداد اعضا : 359

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 302
بازدید دیروز بازدید دیروز : 1,443
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 6
بازدید کلی بازدید کلی : 10,591,140

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.128.203.137
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
پربازدیدترین مطالب:
 بازدید : 208367 آموزش تصویری و فلسفه فرم های تکواندو - فرم یک تگوک ایل جانگ
 بازدید : 188461 افزایش قد و رشد مناسب - راه های افزایش قد به روش طبیعی
 بازدید : 169699 استاد کانگ در تخت جمشید
 بازدید : 146433 روش شش تکه کردن عضلات شکم
 بازدید : 95349 عکس های جالب تمرین ضربات پای کلاسیک استاد کانگ با هادی ساعی جدید
 بازدید : 69179 دانلود کليپ اجرای تیم ملی در مسابقات جهانی تکواندو هان مادانگ 2011
 بازدید : 55411 دانلود کلیپ دیدنی از صحنه های فوق العاده پارکور
 بازدید : 55119 بهترین ورزش برای دعوا در خیابان و دفاع از خود چیه؟
 بازدید : 53507 دانلود کلیپ تمرینات تیم ملی تکواندو (کیوروگی)
 بازدید : 43665 دانلود کلیپ حرکات آکروباتیک و زیبای ژیمناستیک - توسط یک نونهال
 بازدید : 43177 بهداشت دهان و دندان
 بازدید : 43009 مضرات نوشدن آب زیاد، 8 لیوان در روز
 بازدید : 40835 استاندارد های کثیف -در پی شکایت وزارت بهداشت از استاد حسین خیر اندیش
 بازدید : 40433 عکس -ضربات پا در تکواندو
 بازدید : 36191 کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری
 بازدید : 34739 اين روغن چربي هاي شما را آب مي كند!
 بازدید : 34247 چگونه قدرت وسرعت خودرا به طور همزمان در ورزش افزایش دهیم؟
 بازدید : 34225 29 نکته کاربردی برای میارزین تکواندو
 بازدید : 28875 زیباترین ضربات در هنر های رزمی - تکواندو - عکس
 بازدید : 28293 دوازده اثر مثبت و شگفت انگیز ماساژ!
آخرین مطالب:
تاریخ : جمعه 03 بهمن 1399 به نام لاغری، به کام مرگ - داروهای لاغری
تاریخ : جمعه 28 خرداد 1395 کانال تلگرام فروشگاه تخصصی ورزش و سلامت - اکشن شاپ
تاریخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 جلوگیری از پیری زودرس - علت های زود پیر شدن و راز جوانی
تاریخ : پنجشنبه 24 دی 1394 مصاحه ابراهیم ابن علیان با روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 آموزش ماساژ بازتابی کف دست و پا +عکس
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 ماساژ ضرورت است، نه تجمل
تاریخ : شنبه 30 آبان 1394 مصاحبه عبادی مدیر باشگاه خلیج فارس در روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : یکشنبه 14 دی 1393 مطلب مهم راجع به چای سبز
تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1393 آشنایی با طبع مواد غذایی
تاریخ : یکشنبه 07 دی 1393 آشنایی با روغن ها
تاریخ : شنبه 01 آذر 1393 بهداشت دهان و دندان
تاریخ : سه شنبه 04 شهریور 1393 نتایج مسابقات جهانی تکواندو هان مادانگ -کره جنوبی
تاریخ : یکشنبه 26 مرداد 1393 نتایج مسابقات تکواندو هان مادانگ قهرمانی استان آقایان
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393 ورزش و سلامتی /جلوگیری از درد گردن و شانه با ورزش کوتاه
تاریخ : پنجشنبه 29 خرداد 1393 نتایج نهمین دوره مسابقات قهرمانی آزاد هان مادانگ و قهرمانی تیم لنجان در پومسه ابداعی و تیم نمایش
تاریخ : سه شنبه 06 خرداد 1393 ایران قهرمان سومین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا
تاریخ : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 قرار دادهای میلیاردی فوتبال و پرداخت نکردن چندرغاز حقوق کشتی گیران
تاریخ : جمعه 19 اردیبهشت 1393 آموزش آمادگی برای مبارزه - آناتومی رزمی کار
تاریخ : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 6 حرکت مهم در مبارزه
تاریخ : یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 راهبانی با شکم های برجسته اما خطرناک