close
تبلیغات در اینترنت
ورزش مناسب بیماران قلبی

sharj

جمعه 01 آذر 1398

ورزش مناسب بیماران قلبی

درباره ما
ورزشی کلیپ اخبار ،عكس، دانلود مقاله ورزشي - رزمي
آرم باشگاه فرهنگی ورزشی خلیج فارس کچوییه یک نشان ثبت شده است و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد
امکانات جانبی
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاری:
این صفحه را به اشتراک بگذارید


SEO Reports for pgsport.ir
پيشنهاد وي‍‍‍ژه باشگاه آنلاين خليج فارس
جستجوگر پیشرفته سایت



دستگاه بدنسازی و تناسب اندام همه کاره ریووفلکس اکستریم
ورزش مناسب   بیماران قلبی

ورزش مناسب برای  بیماران قلبی
ورزش مناسب برای  بیماران قلبی

ورزش كمك موثری است برای ایجاد و حفظ تعادل عصبی رضایتبخش كه همه و به‌ویژه بیماران بدان نیاز دارند در بسیاری از موارد، ورزش در حكم آرام‌بخشی است كه كمتر دارویی به پای آن می‌رسد.

در ماه‌ها و سال‌های پس از سكته‌ی قلبی، ورزش موجب بازگشت اعتماد به نفس می‌شود، بیمار شفا یافته به یاری ورزش، حس اعتماد به نفس خود را باز می‌یابد.

در واقع بیمار با ورزش به خود و دیگران ثابت می‌كند كه هنوز توانایی انجام كارهای خود را دارد. در حقیقت مساله مهم این است كه فرد در حال نقاهت یا شفا یافته، یك بیمار یا یك موجود ناتوان به نظر نرسد.
در هر صورت روی آوردن به ورزش پس از ابتلا به سكته‌ی قلبی نه فقط ممكن، بلكه بسیار مطلوب است.


نكات عمده در برنامه‌های ورزشی


نكات عمده در برنامه‌های لازم و طرح‌ریزی شده از جانب پزشك، در مراحل اولیه عبارتند از:

تعیین زمان پیاده‌روی در بخش (پس از عمل جراحی)


زمان استحمام


زمان ترخیص از بیمارستان


تاریخ مجاز ازسرگیری فعالیت‌های جنسی


زمان ازسرگیری كار و فعالیت


تعیین مشاغل نامطلوب و ممنوع


مشاوره جهت نحوه‌ی انجام مسافرت‌های احتمالی سرگرمی‌ها و تفریحات سالم


برنامه‌ریزی شروع فعالیت‌های ورزشی ملایم تا متوسط و تعیین انواع مجاز و غیرمجاز ورزش.
 

 

انواع ورزش‌ها برای بیماران قلبی


انواع ورزش برای بیماران دارای سكته‌ی قلبی به سه گروه عمده تقسیم می‌شود:


1 – ورزش‌های مطلوب

2- ورزش‌های مشروط

3- ورزش‌های ممنوع


ورزش‌های مطلوب


ژیمناستیك: حركات روی بارفیكس و حلقه را باید كنار بگذارید. اما حركت‌های موزون و نرمش‌های ملایم این ورزش نه فقط مجاز بلكه بسیار هم مطلوب شمرده می‌شود. سعی كنید این حركت‌ها را طی دوره‌های زمانی كوتاه‌مدت و در صورت امكان صبح‌ها انجام دهید و از تلاش‌های سنگین و درازمدت بپرهیزید.

دوچرخه‌سوار: ورزشی است كه لزوما باید با چند احتیاط همراه باشد: این ورزش را جز در زمین‌های هموار انجام ندهید، به گشت و گذارهای دور و دراز نروید، در سرما و گرمای شدید ركاب نزنید.

اسب‌سواری: این ورزش برای مبتلایان به سكته قلبی مناسب است. هر چند امكانات آن برای همه فراهم نیست. لازم به ذكر است كه پذیرش داوطلبان در باشگاه، منوط به موافقت پزشك متخصص قلب است.

پینگ‌پونگ: این ورزش به شرط آنكه زیاد به درازا نكشد، ممنوع نیست.


ورزش‌های مشروط


اسكی: اسكی را می‌توان پس از گذشت 2 سال از سكته، برای كسانی كه قبلا به طور منظم به این ورزش می‌پرداخته‌اند، مجاز شمرد. اما توجه داشته باشید كه در این ورزش، علاوه بر خستگی ناشی از خود ورزش اسكی، خستگی‌های دیگری هم كه از محیط خاص این ورزش ناشی می‌شود بر اسكی‌بازان فشار می‌آورد.

ارتفاع، سرمازدگی در پیست از جمله دشواری‌های خاص ورزش اسكی هستند. باید از اسكی در ارتفاعات بالا و در شیب‌های تند و با سرعت‌های زیاد و جهش‌های چشمگیر كلا پرهیز كرد.


ورزش‌های ممنوع


این گونه ورزش‌ها كم نیستند، ولی ممنوعیت آنها چنان آشكار است كه نیازی به هیچ‌گونه توضیح یا توجیه ندارد.

برخی از مسابقات ورزش‌ مطلقا ممنوع عبارتند از:

مسابقات دوومیدانی، بسكتبال، بولینگ، بوكس، شكار، تمام مسابقه‌ها، شمشیربازی، كشتی، فوتبال، شیرجه، اسكی در ارتفاعات بالا و پیست‌های ناهموار، تنیس، والیبال، جودو، كاراته و مانند اینها.

 





امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 1

بخش نظرات این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -یک تا هفده

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو 


  آموزش چهار طرفه تمامی فرم ها و اصطلاحات تکواندو یک تا هفده تگوک ها  پومسه ها
 

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -فرم 1 تا 17

 

  همراه با اجرای پومسه قهرمانان برتر ایرانی و کره ای در مسابقات مختلف جهانی


آموزش كامل  همراه با تلفظ اصطلاحات

فرم يك تا هفده

همراه با گارانتی تعویض  محصول


ادامه توضیحات و لینک های خرید کلیک کنید

بنر باشگاه خلیج فارس

باشگاه آنلاین خلیج فارس

آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 477
کل نظرات کل نظرات : 323
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 3
تعداد اعضا تعداد اعضا : 350

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 2,811
بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,582
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید کلی بازدید کلی : 6,760,565

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.92.92.168
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

پربازدیدترین مطالب:
 بازدید : 178489 افزایش قد و رشد مناسب - راه های افزایش قد به روش طبیعی
 بازدید : 108447 روش شش تکه کردن عضلات شکم
 بازدید : 45883 بهترین ورزش برای دعوا در خیابان و دفاع از خود چیه؟
 بازدید : 45467 دانلود کلیپ تمرینات تیم ملی تکواندو (کیوروگی)
 بازدید : 42143 دانلود کلیپ حرکات آکروباتیک و زیبای ژیمناستیک - توسط یک نونهال
 بازدید : 42135 دانلود کلیپ دیدنی از صحنه های فوق العاده پارکور
 بازدید : 38479 آموزش تصویری و فلسفه فرم های تکواندو - فرم یک تگوک ایل جانگ
 بازدید : 38273 استاندارد های کثیف -در پی شکایت وزارت بهداشت از استاد حسین خیر اندیش
 بازدید : 36853 عکس های جالب تمرین ضربات پای کلاسیک استاد کانگ با هادی ساعی جدید
 بازدید : 35753 مضرات نوشدن آب زیاد، 8 لیوان در روز
 بازدید : 33087 اين روغن چربي هاي شما را آب مي كند!
 بازدید : 32825 عکس -ضربات پا در تکواندو
 بازدید : 32249 چگونه قدرت وسرعت خودرا به طور همزمان در ورزش افزایش دهیم؟
 بازدید : 24811 دانلود کلیپ صحنه های زیبای انتخابی تیم ملی تکواندو
 بازدید : 24273 29 نکته کاربردی برای میارزین تکواندو
 بازدید : 23841 زیباترین ضربات در هنر های رزمی - تکواندو - عکس
 بازدید : 23163 کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری
 بازدید : 22157 دانلود کلیپ صحنه هایی زیبا از مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر
 بازدید : 20621 دوازده اثر مثبت و شگفت انگیز ماساژ!
 بازدید : 20379 دانلود کلیپ جدید و جالب حرکات آکروبات و ژیمناستیک
آخرین مطالب:
تاریخ : جمعه 03 تیر 1390 آخرین خبرها و مطالب ویژه
تاریخ : جمعه 28 خرداد 1395 کانال تلگرام فروشگاه تخصصی ورزش و سلامت - اکشن شاپ
تاریخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 جلوگیری از پیری زودرس - علت های زود پیر شدن و راز جوانی
تاریخ : پنجشنبه 24 دی 1394 مصاحه ابراهیم ابن علیان با روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 آموزش ماساژ بازتابی کف دست و پا +عکس
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 ماساژ ضرورت است، نه تجمل
تاریخ : شنبه 30 آبان 1394 مصاحبه عبادی مدیر باشگاه خلیج فارس در روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : یکشنبه 14 دی 1393 مطلب مهم راجع به چای سبز
تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1393 آشنایی با طبع مواد غذایی
تاریخ : یکشنبه 07 دی 1393 آشنایی با روغن ها
تاریخ : شنبه 01 آذر 1393 بهداشت دهان و دندان
تاریخ : سه شنبه 04 شهریور 1393 نتایج مسابقات جهانی تکواندو هان مادانگ -کره جنوبی
تاریخ : یکشنبه 26 مرداد 1393 نتایج مسابقات تکواندو هان مادانگ قهرمانی استان آقایان
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393 ورزش و سلامتی /جلوگیری از درد گردن و شانه با ورزش کوتاه
تاریخ : پنجشنبه 29 خرداد 1393 نتایج نهمین دوره مسابقات قهرمانی آزاد هان مادانگ و قهرمانی تیم لنجان در پومسه ابداعی و تیم نمایش
تاریخ : سه شنبه 06 خرداد 1393 ایران قهرمان سومین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا
تاریخ : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 قرار دادهای میلیاردی فوتبال و پرداخت نکردن چندرغاز حقوق کشتی گیران
تاریخ : جمعه 19 اردیبهشت 1393 آموزش آمادگی برای مبارزه - آناتومی رزمی کار
تاریخ : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 6 حرکت مهم در مبارزه
تاریخ : یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 راهبانی با شکم های برجسته اما خطرناک