close
تبلیغات در اینترنت
انواع تمرینات پلی متریک و آناتومی عملکردی آنها

sharj

جمعه 23 آذر 1397

انواع تمرینات پلی متریک و آناتومی عملکردی آنها

درباره ما
ورزشی کلیپ اخبار ،عكس، دانلود مقاله ورزشي - رزمي
آرم باشگاه فرهنگی ورزشی خلیج فارس کچوییه یک نشان ثبت شده است و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد
امکانات جانبی
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاری:
این صفحه را به اشتراک بگذارید


SEO Reports for pgsport.ir
پيشنهاد وي‍‍‍ژه باشگاه آنلاين خليج فارس
جستجوگر پیشرفته سایت



دستگاه بدنسازی و تناسب اندام همه کاره ریووفلکس اکستریم

     انواع تمرینات پلی متریک و آناتومی عملکردی آنها - عکس :ژیمناستیک

در تمرینهای پلایومتریک طیف وسیعی از تمرینها از ساده به مشکل وجود دارد.تعیین اینکه از کدامیک از این تمرینها  استفاده به عمل می آید به هدفهای فعالیت ورزشی مورد نظر بستگی دارد.

بیشتر تمرینها مخصوص  اعمال پاها ولگن هستند،زیرا که گروههای عضلانی آنها درواقع مرکز توان حرکتهای ورزشی بوده ونقش عمده ای در تمام ورزشها دارند

 

جستنها:

در این نوع از حرکتها تاکید بر کسب حداکثر ارتفاع عمودی وافقی است.این مهارت با هر دوپا و به صورت جفتی و یا با یک پا به طور متناوب انجام می گیرد.

آناتومی عملکردی آن به قرار زیر است:فلکشن(تاشدن) ران که توسط عضلات خیاطه،خاصره ای،راست داخلی واکستنشن(بازشدن) زانو توسط عضلات راست قدامی،پهن جانبی  پهن داخلی ومیانی(گروه عضلانی چهارسر رانی)واکستنشن ران توسط عضلات دوسر رانی،نیمه وتری ونیمه غشایی(گروه عضلانی همسترینگ)ونیز سرینی بزرگ وکوچک(گروه عضلانی سرینی) فلکشن زانو ومچ پا که توسط عضلات دوقلو وآداکشن(نزدیک شدن) وآبداکشن(دور شدن)ران که توسط عضلات سرینی ونزدیک کننده های طویل،کوتاه،بزرگ وکوچک انجام می گیرد

لی لی کردن:

در این نوع از حرکات تاکید اصلی  در کسب حداکثر ارتفاع عمودی و حداکثر سرعت حرکت پاهاست ورسیدن به حداکثر مسافت افقی در درجه دوم اهمیت قرار دارد

آناتومی عملکردی آن:فلکشن(تاشدن)ران توسط عضلات خیاطه،خاصره ای وراست داخلی؛واکستنشن(باز شدن) زانو توسط عضلات کشنده پهن نیام،پهن جانبی،داخلی ومیانی،راست رانی واکستنشنران و فلکشن پا به وسیله عضلات دوسر رانی،نیمه وتری ونیمه غشایی وعضلات سرینی بزرگ وکوچک؛فلکشن زانو ومچ پا که توسط عضلات دوقلو، نازک نی ونعلی  وآداکشن وآبداکشن ران توسط عضلات سرینی میانی وکوچک ونزدیک کننده های طویل،کوتاه،بزرگ وکوچک انجام می گیرد.

پرشها:

مادر پرشها در صدد رسیدن به حداکثر ارتفاع هستیم و سرعت اجرای حرکت در مرتبه دوم اهمیت قرار دارد. در اینجا مسافت افقی پرش اصلا مورد توجه نیست. پرشها را می توان هم  باهر دوپا وهم بایک پا( چه به صورت متناوب وچه تنها با یک پا) انجام داد.

 آناتومی عملکردی پرشها:فلکشن یاتاشدن ران توسط عضلات خیاطه، خاصره ای، راست داخلی؛ اکستنشن یا باز شدن زانو توسط عضلات پهن جانبی، داخلی ومیانی وراست رانی؛اکستنشن ران وفلکشن زانو که توسط عضلات دوسر رانی، نیمه وتری ونیمه غشایی  وسرینی بزرگ وآداکشن یا نزدیک شدن ران توسط عضله سرینی میانی وکوچک ونزدیک کننده های طویل،کوتاه،بزرگ وکوچک به انجام میرسد.

جهیدن ها:

جهیدن حرکتی است که در آن فرد در یک بار تلاش باید هم به حداکثر ارتفاع عمودی وهم حداکثر مسافت افقی نایل شود.این حرکت رابه دوشکل می توان انجام داد:یا با هر دوپا یا با یک پا.

 آناتومی حرکتی این عمل به این شرح است:اکستنشن ران توسط عضلات دو سر رانی ونیمه وتری  ونیمه غشایی وسرینی های بزرگ وکوچک؛اکستنشن زانو توسط عضلات پهن جانبی،داخلی ومیان فلکشن ران ولگن توسط عضلات کشنده پهن نیام،خیاطه،خاصره ای وراست داخلی،آداکشن وآبداکشن ران توسط عضلات سرینی کوچک ومیانی و نزدیک کننده های طویل،کوتاه وبزرگ صورت می گیرد.

لی گام ها:

این حرکت به صورت روش متناوب لی- گام انجام می گیرد ودر آن هم ارتفاع عمودی وهم مسافت افقی مورد تاکید است. آناتومی عملکردی آن عبارتست از:اکستنشن ران توسط دوسر رانی،نیمه وتری ونیمه غشایی وسرینی بزرگ وکوچک،فلکشن ران توسط عضله کشنده پهن نیام،خیاطه،خاصره ای وراست داخلی واکستنشن مچ پا توسط عضله دوقلو انجام می شود.

پرشهای کوتاه جفتی:

تاکید اصلی در این عمل تنها بر میزان سرعت حرکت پا ومچ پاست. بر همین اساس به حداقل رساندن مسافت عمودی وافقی پاها اجازه اجرای سریعتر حرکت را به فرد می دهد.

 آناتومی عملکردی این حرکت به شرح زیر است:اکستنشن زانو وران توسط عضلات پهن جانبی، میانی وداخلی  وفلکشن ران توسط عضلات خیاطه،شانه ای،نزدیک کننده های کوتاه،طویل وعضله کشنده پهن نیام انجام می شود.

حرکات تابی:

این حرکات در تنه به صورت جانبی،افقی و یا عمودی و به همراه حرکت ثانویه شانه ها،قفسه سینه و دستها انجام می شود. آناتومی عملکردی حرکات تابی عبارتند از:چرخش کمر ولگن توسط عضلات مورب شکمی،عرضی شکمی،دندانه ای قدامی وخلفی،فلکشن واکستنشن کمر توسط عضلات راست شکمی،مورب خارجی،راست کننده ستون فقرات،عضله پشتی طویل انجام می گیرد.

حرکات چرخشی

این حرکات به عنوان حرکات لنگری یاحرکت جانبی تنه بدون درگیری کامل شانه ها ودستها تعریف می شود.آناتومی عملکردی آن عبارت است از:چرخش لگن وکمر به وسیله عضلات راست شکمی ،عرضی شکمی،مورب خارجی وداخلی شکم.

در بسیاری از ورزشها محصول  نهایی توانی که درلگن و پاها تولید شده و از طریق بخش میانی بدن منتقل می گردد به صورت اعمالی دیده می شود که سینه،شانه ها،پشت ودستها را به حرکت وا می دارد.ازین رو حرکاتی نظیر پرتاب کردن،گرفتن،هل دادن،کشیدن وحرکات تابی در درجه اول جزو فعالیتهای اصلی بالاتنه محسوب می شوند.به هر حال بایک تجزیه وتحلیل دقیق تر آشکار می گردد که در این میان تنهلگن وپاها نیز ایفاگر نقش مهم حیاتی،انتقال وزن وتعادل هستند.حرکات فشاری،پرتابها،ضربه ها،پاسها وحرکات تابی همگی گروه های مختلف عضلات بالاتنه را درگیر می سازند





امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 1

بخش نظرات این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -یک تا هفده

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو 


  آموزش چهار طرفه تمامی فرم ها و اصطلاحات تکواندو یک تا هفده تگوک ها  پومسه ها
 

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -فرم 1 تا 17

 

  همراه با اجرای پومسه قهرمانان برتر ایرانی و کره ای در مسابقات مختلف جهانی


آموزش كامل  همراه با تلفظ اصطلاحات

فرم يك تا هفده

همراه با گارانتی تعویض  محصول


ادامه توضیحات و لینک های خرید کلیک کنید

بنر باشگاه خلیج فارس

باشگاه آنلاین خلیج فارس

آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 477
کل نظرات کل نظرات : 323
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 11
تعداد اعضا تعداد اعضا : 350

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,306
بازدید دیروز بازدید دیروز : 4,875
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 3
بازدید کلی بازدید کلی : 5,539,175

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.227.31.145
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

پربازدیدترین مطالب:
 بازدید : 174421 افزایش قد و رشد مناسب - راه های افزایش قد به روش طبیعی
 بازدید : 98971 روش شش تکه کردن عضلات شکم
 بازدید : 42189 بهترین ورزش برای دعوا در خیابان و دفاع از خود چیه؟
 بازدید : 41787 دانلود کلیپ تمرینات تیم ملی تکواندو (کیوروگی)
 بازدید : 40321 دانلود کلیپ حرکات آکروباتیک و زیبای ژیمناستیک - توسط یک نونهال
 بازدید : 37325 دانلود کلیپ دیدنی از صحنه های فوق العاده پارکور
 بازدید : 36673 استاندارد های کثیف -در پی شکایت وزارت بهداشت از استاد حسین خیر اندیش
 بازدید : 35237 آموزش تصویری و فلسفه فرم های تکواندو - فرم یک تگوک ایل جانگ
 بازدید : 32577 مضرات نوشدن آب زیاد، 8 لیوان در روز
 بازدید : 31905 اين روغن چربي هاي شما را آب مي كند!
 بازدید : 31683 عکس های جالب تمرین ضربات پای کلاسیک استاد کانگ با هادی ساعی جدید
 بازدید : 31099 چگونه قدرت وسرعت خودرا به طور همزمان در ورزش افزایش دهیم؟
 بازدید : 28961 عکس -ضربات پا در تکواندو
 بازدید : 24259 دانلود کلیپ صحنه های زیبای انتخابی تیم ملی تکواندو
 بازدید : 22585 29 نکته کاربردی برای میارزین تکواندو
 بازدید : 22369 زیباترین ضربات در هنر های رزمی - تکواندو - عکس
 بازدید : 22353 کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری
 بازدید : 21509 دانلود کلیپ صحنه هایی زیبا از مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر
 بازدید : 19467 دانلود کلیپ جدید و جالب حرکات آکروبات و ژیمناستیک
 بازدید : 18477 باشگاه و موزه استاد کانگ شین چال ، کره جنوبی - عکس
آخرین مطالب:
تاریخ : جمعه 03 تیر 1390 آخرین خبرها و مطالب ویژه
تاریخ : جمعه 28 خرداد 1395 کانال تلگرام فروشگاه تخصصی ورزش و سلامت - اکشن شاپ
تاریخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 جلوگیری از پیری زودرس - علت های زود پیر شدن و راز جوانی
تاریخ : پنجشنبه 24 دی 1394 مصاحه ابراهیم ابن علیان با روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 آموزش ماساژ بازتابی کف دست و پا +عکس
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 ماساژ ضرورت است، نه تجمل
تاریخ : شنبه 30 آبان 1394 مصاحبه عبادی مدیر باشگاه خلیج فارس در روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : یکشنبه 14 دی 1393 مطلب مهم راجع به چای سبز
تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1393 آشنایی با طبع مواد غذایی
تاریخ : یکشنبه 07 دی 1393 آشنایی با روغن ها
تاریخ : شنبه 01 آذر 1393 بهداشت دهان و دندان
تاریخ : سه شنبه 04 شهریور 1393 نتایج مسابقات جهانی تکواندو هان مادانگ -کره جنوبی
تاریخ : یکشنبه 26 مرداد 1393 نتایج مسابقات تکواندو هان مادانگ قهرمانی استان آقایان
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393 ورزش و سلامتی /جلوگیری از درد گردن و شانه با ورزش کوتاه
تاریخ : پنجشنبه 29 خرداد 1393 نتایج نهمین دوره مسابقات قهرمانی آزاد هان مادانگ و قهرمانی تیم لنجان در پومسه ابداعی و تیم نمایش
تاریخ : سه شنبه 06 خرداد 1393 ایران قهرمان سومین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا
تاریخ : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 قرار دادهای میلیاردی فوتبال و پرداخت نکردن چندرغاز حقوق کشتی گیران
تاریخ : جمعه 19 اردیبهشت 1393 آموزش آمادگی برای مبارزه - آناتومی رزمی کار
تاریخ : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 6 حرکت مهم در مبارزه
تاریخ : یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 راهبانی با شکم های برجسته اما خطرناک