close
بهترین متخصص ارتودنسی
راه های پرورش مغز و حافظه - ورزش های مخصوص مغز

sharj

سه شنبه 30 آبان 1396

راه های پرورش مغز و حافظه - ورزش های مخصوص مغز

درباره ما
ورزشی کلیپ اخبار ،عكس، دانلود مقاله ورزشي - رزمي
آرم باشگاه فرهنگی ورزشی خلیج فارس کچوییه یک نشان ثبت شده است و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد
امکانات جانبی
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاری:
این صفحه را به اشتراک بگذارید


SEO Reports for pgsport.ir
پيشنهاد وي‍‍‍ژه باشگاه آنلاين خليج فارس
جستجوگر پیشرفته سایت



دستگاه بدنسازی و تناسب اندام همه کاره ریووفلکس اکستریم
راه های پرورش مغز و حافظه - ورزش های مخصوص مغز

ورزش های مخصوص مغز و فواید آنهاتحقیقات جدید نشان می دهد که ورزش مغز به طور منظم به میزان قابل توجهی احتمال ابتلا به بیماری های مربوط به زوال عقل، مثل آلزایمر را کاهش می دهد.

مغز مانند عضلات بدن است هر چه بیشتر به کار گرفته شود قوی تر خواهد شد!

اگر حس می کنید حافظه شما ضعیف است خبر خوبی برای شما داریم،راهی برای خلاصی از آن.

این را امتحان کنید...

 

 

 

1.روش بخاطر سپاری تصادفی:

قبل از اینکه به رختخواب بروید ده چیز کاملا تصادفی که از ذهن شما می گذرد را لیست کنید سپس اینها را به خاطر بسپارید. هنگامی که بیدار شدید سعی کنید انها را بخاطر بیاورید.

اگر احساس کردید  از آن نتیجه گرفته اید میتوانید مواردی که به خاطر می سپارید را  به 15، 20 یا 25 مورد افزایش دهید. و من باید به شما بگویم که این روش بسیار موثر است.

من از ده شروع کردم بعد از چند هفته 20 و بالاخره تا 50 مورد را امتحان کردم. به طور وحشتناکی هنگام بیدار شدن هر چیزی را بخاطر داشتم!

 

2. جدول حل کنید

تحقیقات ثابت می کند که حل کردن جدول، مغز را سالم نگه می دارد و از بروز بیماری هایی مثل آزایمر و از این قبیل، جلوگیری می کند.

 چالش
جدول ها در سطح های مختلف وجود دارند: از خیلی مبتدی تا پیشرفته. من معمولاً جدولهایی که خیی سخت و پیچیده باشند را دوست ندارم  جدول هایی را انتخاب می کنم که قدرت حل کردن آنها را داشته باشم.


فواید جدول
 -تجربه یادگیری و ورزش فکری است که از آن بهره می برید.
ـ درک جدیدی از لغات به شما می بخشد.
ـ  مثل وجه اشتراک کلمات، را به شما نشان میدهد.
ـ  مهارت سازماندهی کردن را یادتان می دهد.
ـ  شما را صبور می کند.
ـ به شما نشان می دهد که گاهی اوقات لازم است از دنیای واقعی اطراف فاصله بگیرید.
ـ  مغز را به فعالیت وا می دارد و سلامت آنرا تضمین می کند.


● نکات و هشدارها


▪ مغزتان را زیاد در مشکل نیندازید. جدول هایی را انتخاب کنید که از پس آن برآیید.
▪ سعی کنید به جای مداد از خودکار استفاده کنید تا دیگر نتوانیداشتباهاتتان را پاک کنید. همیشه وقتی دفعه اول کاری را درست انجام بدهید لذت بیشتری می برید.
▪ حل جدول می تواند در شما ایجاد عادت کند.
▪ حل جدول می تواند دایره لغات شما را بالا ببرد.
▪ حل جدو اطاعات عمومی شما را تقویت می کند.
▪ حل جدول مهارت های ارتباطی شما را ارتقاء می دهد.

 

ورزش مغز مهم تر از ورزش بدن

مغز انسان همان جوی آبی است که اگر حرکتی در آن نباشد به سرعت تبدیل به گندابی می‌شود که همه از آن فراری‌اند و این همان دلیلی است که ما از مصاحبت خیلی‌ها فراری هستیم. شما که نمی‌خواهید مغزتان به چنین سرنوشتی تبدیل شود پس ورزش مغز را از یاد نبرید که ورزش مغز از ورزش بدن مهم‌تر و حیاتی‌تر است.

دستورالعمل های زیر همان حرکت‌های نرمشی مغز هستند که اگر به آن‌ها توجه کنید به زودی صاحب فکر و مغز سالمی خواهید بود که نه تنها خودتان، بلکه بقیه هم از مصاحبت و ارتباط با شما لذت خواهند برد.

 

بر اساس یک برنامه منظم، ورزش‌های زیر را در مورد مغزتان انجام دهید:

- فعالیت‌های ذهنی جدیدی را انجام دهید. کارهایی که نیاز به حفظ مراحل پیچیده دارند، به مغزتان ورزش می‌دهند. یکی از بهترین این کارها، حل جدول است.

 

- استفاده از دست دیگر:  دستی را که کمتری استفاده می‌شود، به کار برید. به کار یک راه خوب برای تقویت مغزتان این است که انرژی خود را بر انجام دقیق کارها با این دست متمرکز کنید. از این دست برای حرکت موس کامپیوتر یا نوشتن یک مقاله یا نامه استفاده کنید.

 

- ورزش ذهنی نوروبیک را تمرین کنید. این کار به فرد کمک می‌کند که روزانه با روش‌های جدیدی از هر 5 حس خود استفاده کند. به عنوان مثال به صدای رعد و برق گوش کنید و انگشتان دست خود را هم زمان با هم بشکنید تا صدا دهند.

 

- از مغزتان کار بکشید. با تکمیل یک پازل به مغزتان ورزش دهید و یا با مطالعه یک کتاب رمان دشوار از مغزتان کار بکشید.

از هر فرصتی برای مصاحبت با افراد خوش مغز استفاده کنید. در این مورد آشنایی با چندین زبان، قدرت شما را افزایش می‌دهد

 

- مطالعه کردن از ورودی‌های مهم مغز شماست که در اصل نوعی مصاحبت است، اما در واقع با چکیده افکار نویسنده سر و کار دارید و مسلماً بازده آن چندین برابر مصاحبت با این افراد است.

 

- به جاهای زیبا بروید و لذت ببرید.همیشه زیبایی‌های طبیعت را دنبال کنید،

 

- بوی خوش خود را در معرض رایحه‌های خوش قرار دهید.

 

- لذت بردن از طعم‌های خوشمزه و باب طبعتان را فراموش نکنید.

 

- همیشه تفکر کنید، تخیل کنید و کارهای خلاقانه انجام دهید.

 

-حل جدول و معما از حل جدول و معما برای تلنگری به مغزتان استفاده کنید.

 

-ریاضیات هیچ‌گاه از ریاضیات فرار نکنید.

 

- و مهم‌تر از همه این که بنویسید، بخوانید، بخندید و بخندانید.

 

-نرمش بدن البته نرمش بدن نیز فراموش نشود که عقل سالم در بدن سالم است.

     ورزش‌های مورد علاقه مغز

تحقیقات نشان می‌دهد: پینگ پنگ، بدمینتون، تکواندو و قایقرانی سبب رشد مغز می‌شوند.

 جام جم: ورزش‌هایی مانند دویدن و شناکردن ورزش‌های هوازی بسیار عالی هستند. این ورزش‌ها می‌توانند سبب تقویت بدن، سوختن کالری و بالا بردن روحیه افراد شوند. بر اساس...
 
دکتر «رودولفو ساویاک»، متخصص مغز و اعصاب کلینیک مایو در روچستر با اشاره به تحقیق انجام شده در این زمینه می‌گوید: 30 دقیقه فعالیت هوازی از هر نوع در روز و پنج بار در هفته با کاهش خطر ابتلا به عملکرد ادراکی همراه است. بنابراین مهم است که فعالیتهای بدنی در برنامه روزانه داشته باشیم.

- دوره حافظه برتر ( نقطه پایان فراموشی )

خرید آموزش تندخوانی و تقویت حافظه دکتر سیدا مرد حافظه ایران

 مجموعه آموزشي ذهن برتر  توسط دكتر  سيدا مرد حافظه ایران که در شبكه آموزش نیز پخش شده است

 نحوه به خاطر سپاري مطالب درسي بدون فراموشي ، يادگيري زبانهاي خارجي ، استفاده از ذهن به بهترين شكل و ساده ترين روش ممكن را آموزش داده است
.

آیا تاکنون فکر کرده اید حداقل با دو برابر کردن سرعت مطالعه خود می توانید دست کم دو برابر بیشتر از وقت و زمان کنونی خود استفاده کنید؟

این در حالیست که در پایان دوره تکنیک برتر سرعت مطالعه شما حداقل پنج برابر خواهد شد. یعنی حداقل پنج برابر استفاده بیشتر از وقت و زمان
.

از ظرفیت مغزتان بیشترین استفاده را ببرید

ادامه مطلب اموزش تندخوانی و تقویت حافظه

 





امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بخش نظرات این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -یک تا هفده

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو 


  آموزش چهار طرفه تمامی فرم ها و اصطلاحات تکواندو یک تا هفده تگوک ها پومسه ها
 

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -فرم 1 تا 17

 

 همراه با اجرای پومسه قهرمانان برتر ایرانی و کره ای در مسابقات مختلف جهانی


آموزش كامل  همراه با تلفظ اصطلاحات

فرم يك تا هفده

همراه با گارانتی تعویض  محصول


ادامه توضیحات و لینک های خرید کلیک کنید

بنر باشگاه خلیج فارس

باشگاه آنلاین خلیج فارس

آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 477
کل نظرات کل نظرات : 323
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 8
تعداد اعضا تعداد اعضا : 352

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,416
بازدید دیروز بازدید دیروز : 3,057
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 8
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 52
بازدید کلی بازدید کلی : 5,118,756

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.166.188.64
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *کد امنیتیبارگزاری مجدد
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

پربازدیدترین مطالب:
 بازدید : 171791 افزایش قد و رشد مناسب - راه های افزایش قد به روش طبیعی
 بازدید : 93809 روش شش تکه کردن عضلات شکم
 بازدید : 41025 بهترین ورزش برای دعوا در خیابان و دفاع از خود چیه؟
 بازدید : 39417 دانلود کلیپ تمرینات تیم ملی تکواندو (کیوروگی)
 بازدید : 39151 دانلود کلیپ حرکات آکروباتیک و زیبای ژیمناستیک - توسط یک نونهال
 بازدید : 35623 استاندارد های کثیف -در پی شکایت وزارت بهداشت از استاد حسین خیر اندیش
 بازدید : 33717 دانلود کلیپ دیدنی از صحنه های فوق العاده پارکور
 بازدید : 33105 آموزش تصویری و فلسفه فرم های تکواندو - فرم یک تگوک ایل جانگ
 بازدید : 31575 مضرات نوشدن آب زیاد، 8 لیوان در روز
 بازدید : 31183 اين روغن چربي هاي شما را آب مي كند!
 بازدید : 30403 چگونه قدرت وسرعت خودرا به طور همزمان در ورزش افزایش دهیم؟
 بازدید : 27607 عکس های جالب تمرین ضربات پای کلاسیک استاد کانگ با هادی ساعی جدید
 بازدید : 27355 عکس -ضربات پا در تکواندو
 بازدید : 23841 دانلود کلیپ صحنه های زیبای انتخابی تیم ملی تکواندو
 بازدید : 21993 29 نکته کاربردی برای میارزین تکواندو
 بازدید : 21909 کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری
 بازدید : 21679 زیباترین ضربات در هنر های رزمی - تکواندو - عکس
 بازدید : 21127 دانلود کلیپ صحنه هایی زیبا از مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر
 بازدید : 19007 دانلود کلیپ جدید و جالب حرکات آکروبات و ژیمناستیک
 بازدید : 17907 باشگاه و موزه استاد کانگ شین چال ، کره جنوبی - عکس
آخرین مطالب:
تاریخ : جمعه 03 تیر 1390 آخرین خبرها و مطالب ویژه
تاریخ : جمعه 28 خرداد 1395 کانال تلگرام فروشگاه تخصصی ورزش و سلامت - اکشن شاپ
تاریخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 جلوگیری از پیری زودرس - علت های زود پیر شدن و راز جوانی
تاریخ : پنجشنبه 24 دی 1394 مصاحه ابراهیم ابن علیان با روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 آموزش ماساژ بازتابی کف دست و پا +عکس
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 ماساژ ضرورت است، نه تجمل
تاریخ : شنبه 30 آبان 1394 مصاحبه عبادی مدیر باشگاه خلیج فارس در روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : یکشنبه 14 دی 1393 مطلب مهم راجع به چای سبز
تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1393 آشنایی با طبع مواد غذایی
تاریخ : یکشنبه 07 دی 1393 آشنایی با روغن ها
تاریخ : شنبه 01 آذر 1393 بهداشت دهان و دندان
تاریخ : سه شنبه 04 شهریور 1393 نتایج مسابقات جهانی تکواندو هان مادانگ -کره جنوبی
تاریخ : یکشنبه 26 مرداد 1393 نتایج مسابقات تکواندو هان مادانگ قهرمانی استان آقایان
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393 ورزش و سلامتی /جلوگیری از درد گردن و شانه با ورزش کوتاه
تاریخ : پنجشنبه 29 خرداد 1393 نتایج نهمین دوره مسابقات قهرمانی آزاد هان مادانگ و قهرمانی تیم لنجان در پومسه ابداعی و تیم نمایش
تاریخ : سه شنبه 06 خرداد 1393 ایران قهرمان سومین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا
تاریخ : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 قرار دادهای میلیاردی فوتبال و پرداخت نکردن چندرغاز حقوق کشتی گیران
تاریخ : جمعه 19 اردیبهشت 1393 آموزش آمادگی برای مبارزه - آناتومی رزمی کار
تاریخ : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 6 حرکت مهم در مبارزه
تاریخ : یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 راهبانی با شکم های برجسته اما خطرناک