close
بهترین متخصص ارتودنسی
کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری

sharj

چهارشنبه 06 مرداد 1395

کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری

درباره ما
ورزشی کلیپ اخبار ،عكس، دانلود مقاله ورزشي - رزمي
آرم باشگاه فرهنگی ورزشی خلیج فارس کچوییه یک نشان ثبت شده است و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد
امکانات جانبی
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاری:
این صفحه را به اشتراک بگذارید


SEO Reports for pgsport.ir
پيشنهاد وي‍‍‍ژه باشگاه آنلاين خليج فارس
جستجوگر پیشرفته سایت



دستگاه بدنسازی و تناسب اندام همه کاره ریووفلکس اکستریم

اهمیت کشش مفاصل و ماهیچه ها

همزمان با پیشرفت فنون و تکنیکهای ورزشی، علم ورزش در دنیای کنونی به آماده سازی فیزیکی برای اجرای سطح بالای حرکات در مسابقات رویکرد ویژه ای را دارد و کلید موفقیت اجرای سطح بالای حرکات توسط ورزشکاران وابسته به پیشبرد و ارتقاء  معلومات اساسی و دانش آماده سازی فیزیکی بر مبنای صحیح می باشد.

کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری


در تحقیقات فراوان به عمل آمده تقدم بعضی از حرکات نسبت به دیگر حرکات در برنامه تمرینی جهت اجرای صحیح تکنیکها،ثابت شده است که معمولا مربیان و بالطبع آنها ورزشکاران یا از آنها غافلند و یا نسبت به آنها عنایت خاصی به عمل نمی آورند.منجمله کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری می باشند.
یک ورزشکار برای اجرای دقیق و صحیح حرکات با تکنیک صحیح چاره ای جز داشتن بدنی کاملا منعطف  با
قابلیت بسیار بالای انعطاف پذیری ندارد.لذا محدودیت در انعطاف پذیری بدن در یک ورزشکار باعث ارائه سطح پایین یک برنامه و در نتیجه عدم موفقیت وی در میادین ورزشی می گردد.بنابر این انعطاف پذیری قابل قبول در بخش مفاصل ماهیچه ها،کمک شایانی در اجراء صحیح و سطح بالا را ایفا می کند.

آماده سازی بدنی

به طور کلی آماده سازی بدن جهت اجراء صحیح و تکنیک های ورزشی به چند عامل بستگی دارد:


1. عامل سرعت:که مستلزم تمرین زیاد با توجه به زمان بندی محدود،همزمان با تسلط بر اجرا
2. عامل قدرت:یکی از مهمترین عواملی است که در آماده سازی بدن برای اجرای برنامه ای درخور مسابقات بین المللی باید مورد توجه واقع شود و در صورت کاهش دامنه آن یک ورزشکار در ادامه کار دچار اشکال اساسی می گردد و لذا داشتن ماهیچه های قوی و نیرومند(نه با حجم زیاد) لازمه اجرای کامل حرکت و برنامه است.
3. انعطاف پذیری: در این عامل علاوه بر اجرای تکنیکی و عالی و نرم و زیبای حرکت باعث جلوگیری از صدمات احتمالی نیز می گردد.

البته لازم به ذکر  اینکه عامل دیگری را نیز می توان در پیشرفت یک ورزشکار بسیار موثر و مهم دانست و آن هماهنگی اعصاب و عضله است.


آماده سازی مفاصل و ماهیچه ها برای تمرین

به هنگام گرم کردن بدن جهت انبساط و کشش ماهیچه ها و مفاصل باید توجه داشت که عضلات بدن در حالت کاملا آزاد ریلکس و راحت  نگه داشته شوند و نکته دیگر اینکه افزایش ضربان قلب و گرم کردن ماهیچه ها برای انجام تمرینات نباید موجب خستگی بدن گردد،لذا کشش های ملایم باید دقیقا مطابق با دستور العمل صورت بگیرد تا بدن برای اجرای حرکات ویژه آمادگی کامل را داشته باشد.


مواردی که در گرم کردن و انبساط عضلات و مفاصل حاصل می شوند عبارتند از:

1-افزایش درجه حرارت بدن و بافتهای مربوطه
2-افزایش جریان خون
3-افزایش غلظت خون
4-افزایش تعداد ضربان قلب
5-افزایش میزان سوخت و ساز بدن
6-افزایش و بهبود سرعت انتقال پیامهای عصبی و تسهیل در حرکات بدن
7- افزایش کارایی انقباض و انبساط عضلات
8- افزایش ظرفیت کار فیزیکی
9- کاهش مقاومت و عدم تحرک بافت ها و عضلات
10-افزایش قابلیت انبساط بافت ها و عضلات
11-افزایش وضعیت آمادگی روانی


استراحت

ورزشکاران سطح بالا در دنیا جهت آماده شدن برای مسابقات، روزی دو جلسه و در هر جلسه بین 2/5 تا3 ساعت تمرین می کنند.فلذا مربیان برای آماده نگه داشتن ساختار فیزیکی بدن ورزشکاران باید قواعد استاندارد را رعایت کنند.یعنی با جایگزینی متد گرم کردن همراه با ماساژ و همزمان با تشدید تمرینات نسبت به استراحت و عدم خستگی و ملال،در تنظیم برنامه تمرینی ورزشکارها باید پیش بینی های لازمه را لحاظ نمایند. همچنین مربیان نسبت به سلامتی بدن و عدم صدمه دیدن بخشهای ویژه ای همچون شانه ها،قوزک پاها و مفاصل باید تمهیداتی را به عمل آورند.

کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری


 

افزایش انعطاف پذیری در مفاصل:

در ورزشکاران انعطاف پذیری توسعه چشم گیری یافته است.افزایش میزان حرکت مفاصل در جهات مختلف به همراه تقویت و کشش عضلات وابسته به آن،زمینه اجرای سطح بالای حرکات را فراهم می سازد. و ورزشکاران مجبورند برای عقب نماندن از قافله ورزش و علم ورزش راه های علمی توسعه انعطاف پذیری را فرا بگیرند
متد جدید(انقباض-استراحت) در کشش این نواحی جانشین روشهای پیشین شده است که مورد توجه ویژه ورزشکاران سراسر دنیا قرار گرفته است.تمرینات انعطافی مفاصل بلافاصله  پس از گرم کردن بدن بیشترین تاثیر در ارتقاء کیفیت کار و افزایش ضریب سلامتی بدن را بوجود می آورد.


تقویت انعطاف پذیری در مفاصل:

تحقیقات نشان می دهد که شروع مرحله بلوغ باعث کاهش انعطاف پذیری می گردد.لذا افزایش آماده سازی فیزیکی بدن در مرحله قبل از دوران بلوغ برای رشد و تکامل و تقویت انعطاف پذیری مفاصل لازم و ضروری است.

 

 

خرید مجموعه اسرار انعطاف پذیری

افزایش دامنه حرکتی مفاصل تا بیشترین حد

افزایش قابلیت انعطافی عضلات،تاندون ها و ...  

نهایت انعطاف پذیری - مجموعه آموزش باز کردن 180 درجه پا

تکنیک های 100% علمی و کاربردی برای رسیدن به بالاترین انعطاف بدنی

4 حلقه دی وی دی فشرده به صورت divx در يک دي وي دي

با کيفيت بالا،قابل اجرا بر روی کامپیوتر و پخش کننده های خانگی

توضیحات بیشتر...





امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 4

بخش نظرات این مطلب
این نظر توسط مهدي در تاریخ 1392/2/31 و 10:47 دقیقه ارسال شده است

متشكرم


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -یک تا هفده

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو 


  آموزش چهار طرفه تمامی فرم ها و اصطلاحات تکواندو یک تا هفده تگوک ها پومسه ها
 

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -فرم 1 تا 17

 

 همراه با اجرای پومسه قهرمانان برتر ایرانی و کره ای در مسابقات مختلف جهانی


آموزش كامل  همراه با تلفظ اصطلاحات

فرم يك تا هفده

همراه با گارانتی تعویض  محصول


ادامه توضیحات و لینک های خرید کلیک کنید

بنر باشگاه خلیج فارس

باشگاه آنلاین خلیج فارس

آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 477
کل نظرات کل نظرات : 311
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 4
تعداد اعضا تعداد اعضا : 345

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 568
بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,570
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 88
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 472
بازدید کلی بازدید کلی : 3,791,856

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 107.22.24.16
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *کد امنیتیبارگزاری مجدد
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

پربازدیدترین مطالب:
 بازدید : 158389 افزایش قد و رشد مناسب - راه های افزایش قد به روش طبیعی
 بازدید : 78047 روش شش تکه کردن عضلات شکم
 بازدید : 35757 دانلود کلیپ تمرینات تیم ملی تکواندو (کیوروگی)
 بازدید : 35355 دانلود کلیپ حرکات آکروباتیک و زیبای ژیمناستیک - توسط یک نونهال
 بازدید : 30663 دانلود کلیپ دیدنی از صحنه های فوق العاده پارکور
 بازدید : 28473 آموزش تصویری و فلسفه فرم های تکواندو - فرم یک تگوک ایل جانگ
 بازدید : 28167 بهترین ورزش برای دعوا در خیابان و دفاع از خود چیه؟
 بازدید : 24851 مضرات نوشدن آب زیاد، 8 لیوان در روز
 بازدید : 24449 چگونه قدرت وسرعت خودرا به طور همزمان در ورزش افزایش دهیم؟
 بازدید : 23945 عکس -ضربات پا در تکواندو
 بازدید : 23287 عکس های جالب تمرین ضربات پای کلاسیک استاد کانگ با هادی ساعی جدید
 بازدید : 21727 دانلود کلیپ صحنه های زیبای انتخابی تیم ملی تکواندو
 بازدید : 20967 استاندارد های کثیف -در پی شکایت وزارت بهداشت از استاد حسین خیر اندیش
 بازدید : 20345 اين روغن چربي هاي شما را آب مي كند!
 بازدید : 19249 دانلود کلیپ صحنه هایی زیبا از مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر
 بازدید : 18783 کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری
 بازدید : 16491 دانلود کلیپ جدید و جالب حرکات آکروبات و ژیمناستیک
 بازدید : 15611 باشگاه و موزه استاد کانگ شین چال ، کره جنوبی - عکس
 بازدید : 14783 زیباترین ضربات در هنر های رزمی - تکواندو - عکس
 بازدید : 14589 کلیپ حرکات زیبای تکواندو
آخرین مطالب:
تاریخ : جمعه 03 تیر 1390 آخرین خبرها و مطالب ویژه
تاریخ : جمعه 28 خرداد 1395 کانال تلگرام فروشگاه تخصصی ورزش و سلامت - اکشن شاپ
تاریخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 جلوگیری از پیری زودرس - علت های زود پیر شدن و راز جوانی
تاریخ : پنجشنبه 24 دی 1394 مصاحه ابراهیم ابن علیان با روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 آموزش ماساژ بازتابی کف دست و پا +عکس
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 ماساژ ضرورت است، نه تجمل
تاریخ : شنبه 30 آبان 1394 مصاحبه عبادی مدیر باشگاه خلیج فارس در روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : یکشنبه 14 دی 1393 مطلب مهم راجع به چای سبز
تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1393 آشنایی با طبع مواد غذایی
تاریخ : یکشنبه 07 دی 1393 آشنایی با روغن ها
تاریخ : شنبه 01 آذر 1393 بهداشت دهان و دندان
تاریخ : سه شنبه 04 شهریور 1393 نتایج مسابقات جهانی تکواندو هان مادانگ -کره جنوبی
تاریخ : یکشنبه 26 مرداد 1393 نتایج مسابقات تکواندو هان مادانگ قهرمانی استان آقایان
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393 ورزش و سلامتی /جلوگیری از درد گردن و شانه با ورزش کوتاه
تاریخ : پنجشنبه 29 خرداد 1393 نتایج نهمین دوره مسابقات قهرمانی آزاد هان مادانگ و قهرمانی تیم لنجان در پومسه ابداعی و تیم نمایش
تاریخ : سه شنبه 06 خرداد 1393 ایران قهرمان سومین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا
تاریخ : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 قرار دادهای میلیاردی فوتبال و پرداخت نکردن چندرغاز حقوق کشتی گیران
تاریخ : جمعه 19 اردیبهشت 1393 آموزش آمادگی برای مبارزه - آناتومی رزمی کار
تاریخ : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 6 حرکت مهم در مبارزه
تاریخ : یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 راهبانی با شکم های برجسته اما خطرناک