close
بهترین متخصص ارتودنسی
از مصرف نوشابه انرژی زا در هنگام ورزش خودداری کنید

sharj

جمعه 24 آذر 1396

از مصرف نوشابه انرژی زا در هنگام ورزش خودداری کنید

درباره ما
ورزشی کلیپ اخبار ،عكس، دانلود مقاله ورزشي - رزمي
آرم باشگاه فرهنگی ورزشی خلیج فارس کچوییه یک نشان ثبت شده است و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد
امکانات جانبی
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاری:
این صفحه را به اشتراک بگذارید


SEO Reports for pgsport.ir
پيشنهاد وي‍‍‍ژه باشگاه آنلاين خليج فارس
جستجوگر پیشرفته سایت



دستگاه بدنسازی و تناسب اندام همه کاره ریووفلکس اکستریم

از مصرف نوشابه انرژی زا در هنگام ورزش خودداری کنید

نوشابه انرژی زا در هنگام ورزش خودداری کنید

محبوبه مهدی پناه گفت: ورزشکاران باید بدانند که در حین ورزش نباید از نوشابه انرژی‌زا استفاده کرد. همچنین مصرف این نوشابه‌ها با دوز بالا پیامدهای نامطلوبی را به دنبال خواهد داشت. ... ادامه

 مصرف کنندگان نوشابه‌های انرژی زا باید مراقب مقدار کافئینی که در روز مصرف می‌کنند باشند. چون مقدار بیش از حد این ماده می‌تواند باعث بروز حالت تهوع، دلشوره و عصبانیت شود چرا که مصرف این نوشابه‌ها با افزایش پرخاشگری و رفتارهای پرخطر در بین نوجوانان در ارتباط است.

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد  اظهار کرد: مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا هر چند راهی برای کسب انرژی بیشتر است اما اگر به مقدار زیاد استفاده شود پیامدهای نامطلوبی در پی خواهد داشت.

وی افزود: مصرف کنندگان نوشابه‌های انرژی زا باید مراقب مقدار کافئینی که در روز مصرف می‌کنند باشند. چون مقدار بیش از حد این ماده می‌تواند باعث بروز حالت تهوع، دلشوره و عصبانیت شود چرا که مصرف این نوشابه‌ها با افزایش پرخاشگری و رفتارهای پرخطر در بین نوجوانان در ارتباط است.

وی همچنین در خصوص مصرف نوشابه‌های انرژی زا با دوز بالا خاطرنشان کرد: زمانی بود که مقدار کافئین مورد نیاز از قهوه یا نوشابه کولا تامین می‌شد ولی امروزه تعداد زیادی نوشابه‌ها حاوی کافئین زیاد به بازار عرضه شدند که باید بیشتر مراقب بود و اگر بدانیم که حداکثر مصرف کافئین روزانه ۴۰۰ میلی گرم است پس باید به برچسب روی قوطی نوشابه توجه کنیم و اطمینان حاصل کنیم که بیشتر از این میزان کافئین در طول روز مصرف نمی‌شود.

این کارشناس خاطرنشان کرد: ۴۰۰ میلی گرم کافئین تقریبا معادل فقط یک قوطی نوشابه انرژی زا و یا دو فنجان قهوه است و بیشتر از این مقدار می‌تواند باعث بروز حالت تهوع، دلهره و نگرانی، تپش قلب و در موارد نادر علایم شدیدتر شود.

مهدی پناه افزود: ممکن است فرد بر اثر مصرف نوشابه انرژی زا با دوز بالا به علت وجود کافئین زیاد به علائمی شبیه آنفلوانزا دچار شود که در واقع به علت مصرف کافئین زیاد بروز کرده است پس باید بدانیم در مصرف کافئین نیز باید همچون داروها دقت کنیم چرا که می‌تواند مانند داروها دارای عوارض جانبی باشد.

وی توصیه کرد: در حین ورزش کردن از مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا پرهیز کنید زیرا آب بدن در این صورت به میزان زیادی از دست خواهد رفت.

وی تاکید کرد: علاوه بر کافئین، بیشتر این نوشیدنی‌های انرژی‌زا حاوی مقادیر بسیار زیادی قند و سدیم هستند که برای افراد مبتلا به دیابت و یا دارای فشار خون بالا بسیار خطرناک است و از سوی دیگر گروهی از کارشناسان اعلام کردند که رشد نرخ مصرف این نوشیدنی‌ها در بین نوجوانان باعث تشدید نگرانی مسوولین و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی شده است.

مهدی پناه در ادامه در خصوص میزان اطلاع خانواده‌ها از عوارض این نوشابه‌ها گفت: هنوز کسی نمی‌داند که این نوشابه‌ها بتوانند چنین عوارضی را به دنبال داشته باشند اما والدین باید آگاه باشند که نوجوانانی که تمایل به سوء مصرف کافئین دارند احتمال اینکه به رفتارهای پرخطر دست بزنند بسیار بیشتر است.

وی گفت: طبق آمار ثبت شده در سالهای اخیر چندین مورد اورژانسی و خطرناک از بستری شدن نوجوانانی گزارش شده که به دلیل مصرف زیاد این نوشابه‌ها دچار تپش قلب شدید، دلواپسی شدید و تعریق زیاد شده و راهی بیمارستان شدند.

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در پایان اظهار داشت: در حال حاضر هیچ تعریف قانونی برای این نوشیدنی‌ها وجود ندارد، هر چند برخی از آنها حاوی ویتامین و مواد گیاهی مفیدی هستند اما مصرف کافئین زیاد در آنها می‌تواند تهدید کننده و خطرناک باشد





امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بخش نظرات این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -یک تا هفده

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو 


  آموزش چهار طرفه تمامی فرم ها و اصطلاحات تکواندو یک تا هفده تگوک ها پومسه ها
 

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -فرم 1 تا 17

 

 همراه با اجرای پومسه قهرمانان برتر ایرانی و کره ای در مسابقات مختلف جهانی


آموزش كامل  همراه با تلفظ اصطلاحات

فرم يك تا هفده

همراه با گارانتی تعویض  محصول


ادامه توضیحات و لینک های خرید کلیک کنید

بنر باشگاه خلیج فارس

باشگاه آنلاین خلیج فارس

آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 477
کل نظرات کل نظرات : 323
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 5
تعداد اعضا تعداد اعضا : 352

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,872
بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,444
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 43
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 47
بازدید کلی بازدید کلی : 5,190,687

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.226.172.30
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *کد امنیتیبارگزاری مجدد
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

پربازدیدترین مطالب:
 بازدید : 172293 افزایش قد و رشد مناسب - راه های افزایش قد به روش طبیعی
 بازدید : 94485 روش شش تکه کردن عضلات شکم
 بازدید : 41389 بهترین ورزش برای دعوا در خیابان و دفاع از خود چیه؟
 بازدید : 39705 دانلود کلیپ تمرینات تیم ملی تکواندو (کیوروگی)
 بازدید : 39345 دانلود کلیپ حرکات آکروباتیک و زیبای ژیمناستیک - توسط یک نونهال
 بازدید : 36005 استاندارد های کثیف -در پی شکایت وزارت بهداشت از استاد حسین خیر اندیش
 بازدید : 33957 دانلود کلیپ دیدنی از صحنه های فوق العاده پارکور
 بازدید : 33277 آموزش تصویری و فلسفه فرم های تکواندو - فرم یک تگوک ایل جانگ
 بازدید : 31841 مضرات نوشدن آب زیاد، 8 لیوان در روز
 بازدید : 31457 اين روغن چربي هاي شما را آب مي كند!
 بازدید : 30635 چگونه قدرت وسرعت خودرا به طور همزمان در ورزش افزایش دهیم؟
 بازدید : 27935 عکس های جالب تمرین ضربات پای کلاسیک استاد کانگ با هادی ساعی جدید
 بازدید : 27535 عکس -ضربات پا در تکواندو
 بازدید : 24055 دانلود کلیپ صحنه های زیبای انتخابی تیم ملی تکواندو
 بازدید : 22209 29 نکته کاربردی برای میارزین تکواندو
 بازدید : 22033 کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری
 بازدید : 21851 زیباترین ضربات در هنر های رزمی - تکواندو - عکس
 بازدید : 21207 دانلود کلیپ صحنه هایی زیبا از مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر
 بازدید : 19115 دانلود کلیپ جدید و جالب حرکات آکروبات و ژیمناستیک
 بازدید : 18009 باشگاه و موزه استاد کانگ شین چال ، کره جنوبی - عکس
آخرین مطالب:
تاریخ : جمعه 03 تیر 1390 آخرین خبرها و مطالب ویژه
تاریخ : جمعه 28 خرداد 1395 کانال تلگرام فروشگاه تخصصی ورزش و سلامت - اکشن شاپ
تاریخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 جلوگیری از پیری زودرس - علت های زود پیر شدن و راز جوانی
تاریخ : پنجشنبه 24 دی 1394 مصاحه ابراهیم ابن علیان با روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 آموزش ماساژ بازتابی کف دست و پا +عکس
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 ماساژ ضرورت است، نه تجمل
تاریخ : شنبه 30 آبان 1394 مصاحبه عبادی مدیر باشگاه خلیج فارس در روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : یکشنبه 14 دی 1393 مطلب مهم راجع به چای سبز
تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1393 آشنایی با طبع مواد غذایی
تاریخ : یکشنبه 07 دی 1393 آشنایی با روغن ها
تاریخ : شنبه 01 آذر 1393 بهداشت دهان و دندان
تاریخ : سه شنبه 04 شهریور 1393 نتایج مسابقات جهانی تکواندو هان مادانگ -کره جنوبی
تاریخ : یکشنبه 26 مرداد 1393 نتایج مسابقات تکواندو هان مادانگ قهرمانی استان آقایان
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393 ورزش و سلامتی /جلوگیری از درد گردن و شانه با ورزش کوتاه
تاریخ : پنجشنبه 29 خرداد 1393 نتایج نهمین دوره مسابقات قهرمانی آزاد هان مادانگ و قهرمانی تیم لنجان در پومسه ابداعی و تیم نمایش
تاریخ : سه شنبه 06 خرداد 1393 ایران قهرمان سومین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا
تاریخ : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 قرار دادهای میلیاردی فوتبال و پرداخت نکردن چندرغاز حقوق کشتی گیران
تاریخ : جمعه 19 اردیبهشت 1393 آموزش آمادگی برای مبارزه - آناتومی رزمی کار
تاریخ : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 6 حرکت مهم در مبارزه
تاریخ : یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 راهبانی با شکم های برجسته اما خطرناک