close
تبلیغات در اینترنت
هورمونهایی که موجب لاغری میشوند

sharj

یکشنبه 29 مهر 1397

هورمونهایی که موجب لاغری میشوند

درباره ما
ورزشی کلیپ اخبار ،عكس، دانلود مقاله ورزشي - رزمي
آرم باشگاه فرهنگی ورزشی خلیج فارس کچوییه یک نشان ثبت شده است و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد
امکانات جانبی
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاری:
این صفحه را به اشتراک بگذارید


SEO Reports for pgsport.ir
پيشنهاد وي‍‍‍ژه باشگاه آنلاين خليج فارس
جستجوگر پیشرفته سایت



دستگاه بدنسازی و تناسب اندام همه کاره ریووفلکس اکستریم
هورمونهایی که موجب لاغری میشوند

اساساً سوخت و ساز بدن و متابولیسم چربی به طور گسترده ای از طریق هورمون های مختلف بدن کنترل می شود. اگر رژیم غذایی نامناسب باشد، هورمون های چربی سوز عملکرد نامناسبی خواهد داشت و میزان سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می کند و با این که کالری کمتری مصرف می کنید، اما کم کردن وزن دشوارتر می شود.

 

 

«گرلین»

درمعده تولید می شود و همانند بیشتر هورمون های چربی سوز با مغز همکاری... می کند تا پیام «گرسنگی» را ارسال کند. کاهش مصرف کالری برای پایین آوردن وزن باعث افزایش تولید «گرلین» می شود. به گزارش سایت «Prevention» حتی پس از گذشت یک سال از اتخاذ برنامه غذایی کم کالری، ممکن است میزان گرلین بالا بماند. در واقع بدن هرگز به کم خوردن عادت نمی کند و به طور مداوم علایم گرسنگی را ارسال می کند. به همین دلیل است که حفظ وزن از کم کردن وزن سخت تر است. البته با انجام ورزش های مناسب می توان میزان گرلین را کاهش داد.

«لپتین»

نوعی هورمون به نام «ادیپوکین» است که به طور خاص از سلول های چربی رها می شود. لپتین با مغز ارتباط برقرار می کند تا بدن را به کم خوردن و سوزاندن کالری بیشتر وادار کند. هرچه چربی بدن بیشتر باشد سلول های چربی، «لپتین» بیشتری رها می کند. هرچند که بالا بودن چربی بدن باعث رهایی بیش از حد «لپتین» می شود، اما مغز به علایم لپتین بی اعتنا می شود. برای به حداکثر رساندن کارآیی لپتین، خواب کافی با رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان مانند میوه های توتی و سبزیجات قرمز و سبز رنگ، داشته باشید. کاهش وزن حساسیت بدن را به «لپتین» بالا می برد و به شما قدرت می بخشد هرچه کاهش وزن بیشتر باشد، تاثیر لپتین در بدن بیشتر خواهد بود.

«ادیپونکتین»

نوعی ادیپوکین است اما برخلاف لپتین، هرچه بدن لاغرتر باشد، سلول های چربی، «ادیپونکتین» بیشتری رها می کند. ادیپونکتین، توانایی عضلات را برای مصرف کربوهیدرات بالا می برد و سوخت وساز بدن را تقویت می کند و شکستن چربی بدن را افزایش می دهد. برای به حداکثر رساندن میزان «ادیپونکتین» هنگام صبح فعالیت داشته باشید و مواد غذایی حاوی کربوهیدرات های مفید و تک چربی های اشباع نشده مانند زیتون، آواکادو و... را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

«انسولین»

نقش مهمی در بدن به ویژه در ساخت عضله و حفظ میزان قند خون ایفا می کند. انسولین و کربوهیدرات با هم در ارتباط است و هرچه مصرف کربوهیدرات بالاتر باشد، انسولین بیشتری در خون رها می شود. «گلوکاژن» نوعی هورمون است که بر خلاف انسولین عمل می کند، در حالی که انسولین کربوهیدرات را ذخیره می کند و چربی می سازد، وظیفه این هورمون شکستن کربوهیدرات و چربی های ذخیره شده است و ترشح آن باعث رها شدن انرژی در بدن می شود. مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین و کم کربوهیدرات، بهترین راه برای افزایش تولید گلوکاژن است.

کوله سیستوکنین (CCK)

، هورمونی است که به هنگام خوردن چربی یا پروتئین، از سلول های روده رها می شود. اما این هورمون در روده نمی ماند بلکه با سیستم عصبی ارتباط برقرار می کند تا احساس سیری را اعلام کند و همزمان باعث کند شدن هضم در معده می شود و نتیجه آن احساس سیری طولانی مدت است. برای تأثیر بیشتر این هورمون در هر وعده غذایی پروتئین و چربی مناسب مصرف کنید.

«اپی نفرین»

هورمونی است که باعث سوختن چربی و رهایی انرژی در بدن می شود. این هورمون برای کاهش اشتها نیز مفید است. برای تولید بیشتر این هورمون در بدن، ورزش مفید است. هورمون رشد برای سوخت چربی نیز موثر است. هورمون رشد با برقراری ارتباط با سلول های چربی، آن ها را برای شکستن و سوزاندن چربی آماده می کند. تولید این هورمون از طریق انجام ورزش های سنگین و مستمر افزایش پیدا می کند. برای این که تاثیر چربی سوزی این هورمون به حداکثر میزان خود برسد، ورزش کنید

 

 





امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بخش نظرات این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -یک تا هفده

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو 


  آموزش چهار طرفه تمامی فرم ها و اصطلاحات تکواندو یک تا هفده تگوک ها  پومسه ها
 

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -فرم 1 تا 17

 

  همراه با اجرای پومسه قهرمانان برتر ایرانی و کره ای در مسابقات مختلف جهانی


آموزش كامل  همراه با تلفظ اصطلاحات

فرم يك تا هفده

همراه با گارانتی تعویض  محصول


ادامه توضیحات و لینک های خرید کلیک کنید

بنر باشگاه خلیج فارس

باشگاه آنلاین خلیج فارس

آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 477
کل نظرات کل نظرات : 323
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 8
تعداد اعضا تعداد اعضا : 350

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 3,324
بازدید دیروز بازدید دیروز : 3,652
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 4
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 4
بازدید کلی بازدید کلی : 5,334,289

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.224.89.34
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

پربازدیدترین مطالب:
 بازدید : 173713 افزایش قد و رشد مناسب - راه های افزایش قد به روش طبیعی
 بازدید : 97395 روش شش تکه کردن عضلات شکم
 بازدید : 41467 بهترین ورزش برای دعوا در خیابان و دفاع از خود چیه؟
 بازدید : 41145 دانلود کلیپ تمرینات تیم ملی تکواندو (کیوروگی)
 بازدید : 39979 دانلود کلیپ حرکات آکروباتیک و زیبای ژیمناستیک - توسط یک نونهال
 بازدید : 36567 دانلود کلیپ دیدنی از صحنه های فوق العاده پارکور
 بازدید : 36401 استاندارد های کثیف -در پی شکایت وزارت بهداشت از استاد حسین خیر اندیش
 بازدید : 34759 آموزش تصویری و فلسفه فرم های تکواندو - فرم یک تگوک ایل جانگ
 بازدید : 32007 مضرات نوشدن آب زیاد، 8 لیوان در روز
 بازدید : 31709 اين روغن چربي هاي شما را آب مي كند!
 بازدید : 30869 چگونه قدرت وسرعت خودرا به طور همزمان در ورزش افزایش دهیم؟
 بازدید : 30357 عکس های جالب تمرین ضربات پای کلاسیک استاد کانگ با هادی ساعی جدید
 بازدید : 28169 عکس -ضربات پا در تکواندو
 بازدید : 24177 دانلود کلیپ صحنه های زیبای انتخابی تیم ملی تکواندو
 بازدید : 22405 29 نکته کاربردی برای میارزین تکواندو
 بازدید : 22203 کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری
 بازدید : 22163 زیباترین ضربات در هنر های رزمی - تکواندو - عکس
 بازدید : 21417 دانلود کلیپ صحنه هایی زیبا از مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر
 بازدید : 19355 دانلود کلیپ جدید و جالب حرکات آکروبات و ژیمناستیک
 بازدید : 18313 باشگاه و موزه استاد کانگ شین چال ، کره جنوبی - عکس
آخرین مطالب:
تاریخ : جمعه 03 تیر 1390 آخرین خبرها و مطالب ویژه
تاریخ : جمعه 28 خرداد 1395 کانال تلگرام فروشگاه تخصصی ورزش و سلامت - اکشن شاپ
تاریخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 جلوگیری از پیری زودرس - علت های زود پیر شدن و راز جوانی
تاریخ : پنجشنبه 24 دی 1394 مصاحه ابراهیم ابن علیان با روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 آموزش ماساژ بازتابی کف دست و پا +عکس
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 ماساژ ضرورت است، نه تجمل
تاریخ : شنبه 30 آبان 1394 مصاحبه عبادی مدیر باشگاه خلیج فارس در روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : یکشنبه 14 دی 1393 مطلب مهم راجع به چای سبز
تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1393 آشنایی با طبع مواد غذایی
تاریخ : یکشنبه 07 دی 1393 آشنایی با روغن ها
تاریخ : شنبه 01 آذر 1393 بهداشت دهان و دندان
تاریخ : سه شنبه 04 شهریور 1393 نتایج مسابقات جهانی تکواندو هان مادانگ -کره جنوبی
تاریخ : یکشنبه 26 مرداد 1393 نتایج مسابقات تکواندو هان مادانگ قهرمانی استان آقایان
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393 ورزش و سلامتی /جلوگیری از درد گردن و شانه با ورزش کوتاه
تاریخ : پنجشنبه 29 خرداد 1393 نتایج نهمین دوره مسابقات قهرمانی آزاد هان مادانگ و قهرمانی تیم لنجان در پومسه ابداعی و تیم نمایش
تاریخ : سه شنبه 06 خرداد 1393 ایران قهرمان سومین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا
تاریخ : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 قرار دادهای میلیاردی فوتبال و پرداخت نکردن چندرغاز حقوق کشتی گیران
تاریخ : جمعه 19 اردیبهشت 1393 آموزش آمادگی برای مبارزه - آناتومی رزمی کار
تاریخ : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 6 حرکت مهم در مبارزه
تاریخ : یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 راهبانی با شکم های برجسته اما خطرناک