close
تبلیغات در اینترنت
صبح‌ها چطور كش بیاییم؟

sharj

جمعه 26 مرداد 1397

صبح‌ها چطور كش بیاییم؟

درباره ما
ورزشی کلیپ اخبار ،عكس، دانلود مقاله ورزشي - رزمي
آرم باشگاه فرهنگی ورزشی خلیج فارس کچوییه یک نشان ثبت شده است و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد
امکانات جانبی
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاری:
این صفحه را به اشتراک بگذارید


SEO Reports for pgsport.ir
پيشنهاد وي‍‍‍ژه باشگاه آنلاين خليج فارس
جستجوگر پیشرفته سایت



دستگاه بدنسازی و تناسب اندام همه کاره ریووفلکس اکستریم
صبح‌ها چطور كش بیاییم؟

 

 

صبح‌ها چطور كش بیاییم؟

خیلی راحت و تنها طی چنددقیقه می‌توانید كاری كنید كه صبحتان را سرحال‌تر، پرانرژی‌تر و با روحیه‌تر شروع كنید. با این برنامه شما می‌توانید مطمئن شوید در جاده سلامت گام برمی‌دارید


شروع روز برصبح‌ها چطور كش بیاییم؟  صبحتان را سرحال‌تر، پرانرژی‌تر و با روحیه‌تر شروع كنیدایتان ساده است یا سخت؟ بیشتر انسان‌ها روز را سخت شروع می‌كنند، از خواب ناز بیدار شدن و آماده شدن و رفتن به محل كار و درس و حتی خانه‌داری كار ساده‌ای نیست، برای همین اكثر انسان‌ها به سختی و با خستگی روز را شروع می‌كنند و ادامه می‌دهند اما شما می‌توانید روز را خوب شروع كنید؛ حالا انتخاب با شماست. یكی از راه‌های خوب شروع كردن روز این است كه بدنتان را آماده كنید و شاید بهترین راه برای رسیدن به این هدف در شروع روز انجام حركات كششی است. زمانی كه صبح‌ها را با حركات كششی صحیح شروع كنید، جسم و ذهنتان را آماده می‌كنید و درواقع به بدنتان حالت سلامت می‌دهید. این حركات تنها چنددقیقه وقت شما را می‌گیرد؛ اما واقعا این حركات باعث افزایش كیفیت زندگی شما و سالم‌تر شدن جسم و روح شما می‌شود؟

 


چرا كشش،چرا صبح؟


کشش صبحگاهی انجام حركات كششی هدفمند

زمانی كه خوابید‌ه‌اید بدن شما ممكن است سفت شود و حالت خشك و غیرمنعطف پیدا كند. زمانی‌كه خواب هستید، وقتی به مراحل 3 و4 خواب می‌رسید (كه معادل خواب عمیق است) جریان خون مغز شما كاهش می‌یابد، این یعنی اینكه میزان خونی كه می‌تواند به عضلات شما برسد، افزایش پیدا می‌كند. در جریان خواب عضلات شما در حالت بازسازی،‌ ترمیم و رشد هستند. درحالت خواب حركت عضلات كم می‌شود و شما در حالت استراحت مطلق هستید.

زمانی كه صبح بیدار می‌شوید، بدنتان به‌طور معمول به كش آمدن احتیاج دارد. دلایل متعددی وجود دارد كه لازم است شما چند دقیقه از وقت هر روزتان را به انجام حركات كششی هدفمند اختصاص دهید.


 

صبح بخیر به زبان کششی


صبح بخیر به زبان کششی

یكی از مهم‌ترین حسن‌های حركات كششی این است كه هر فردی، با هر سطح آمادگی جسمانی و هر سن، می‌تواند آنها را انجام دهد. درضمن این حركت‌ها نیازی به وسایل و ابزار خاصی ندارند و انجام آنها فقط به شما و بدن شما نیاز دارد اما چه حركات كششی‌ای را باید انجام دهید؟

در زیر یك حركت تركیبی كششی را به شما ارائه می‌دهیم كه با عنوان «كشش صبح بخیر» شهرتی جهانی دارد:

كنار تخت بایستید و پاهایتان را به اندازه عرض شانه‌ها باز ‌كنید.

دست‌هایتان را به هم قفل كنید، یعنی انگشتان‌تان را هم به هم قفل كنید و آنها را به حالت كشیده در جلوی بدنتان قرار دهید، به گونه‌ای كه كف دست‌ها به سمت شما باشد.

درحالی كه دست‌هایتان را به سمت بالا می‌برید و می‌كشید حركت دم عمیق را انجام دهید، در این حالت كف دست‌هایتان باید به سمت بالا باشد.

درحالی كه دست‌ها را به آرامی به سمت چپ بدن می‌برید شروع به بازدم كنید، بازدم را تا زمانی كه تاحد ممكن دست‌ها و بدنتان را به سمت چپ خم كرده‌اید، ادامه دهید.

درحالی كه به سمت وسط بازمی‌گردید حركت دم را انجام دهید.

حالا این حركت را در سمت راست انجام دهید.

درنهایت هر حركت در هر سمت را برای 5بار انجام دهید.


 

بهنر است روزتان را اینگونه شروع کنید:




فواید انجام این حركات كششی در صبح‌ها:

1- با انجام حركات كششی جریان خون عضلات و مغز شما افزایش مییابد و درنتیجه انرژی فیزیكی و انرژی ذهنی شما بیشتر می‌شود. آیا این بهترین شروع برای یك روز نیست؟


2- با انجام این حركات كششی احتمال اینكه خواب‌آلود و خسته باشید، كمتر است.


3- با انجام این حركات كششی انعطاف بدنی شما افزایش پیدا می‌كند. درواقع با انجام مستمر و هدفمند این حركات شما آرام‌آرام تبدیل به یك ورزشكار واقعی می‌شوید.


4- شما با انجام این حركات بدنتان را برای فعالیت‌های طی روز آماده می‌كنید. اینگونه از احتمال بروز گرفتگی عضلات جلوگیری می‌كنید و احتمال آسیب به عضلات و مفاصل خودتان طی روز را هم پایین می‌آورید. همه اینها دلایلی است كه شما را متقاعد می‌كند از همین فردا برنامه حركات كششی را در برنامه روزانه‌تان بگذارید.


قوزپشت نشوید

این حركت را «كشش كول» یا «كشش كتف» می‌نامند و می‌تواند بدن شما را در آغاز صبح از حالت رخوت دربیاورد. اسم این حركت شاید یادآور «گوژپشت نتردام» اثر معروف ویكتورهوگو باشداما مطمئن باشید این حركت برای شما لذت‌بخش خواهد بود.

این حركت را اینگونه انجام دهید:

روی لبه تخت‌تان بنشینید، كف پاهایتان باید روی زمین باشد.

به جلو خم شوید، به‌گونه‌ای كه كف دست‌هایتان كنار پاهایتان قرار بگیرد.

درحالی كه در همان حالت هستید پشت خودتان را به حالت قوز دربیاورید و 10ثانیه در همان حالت بمانید.

این حركت را 5 بار تكرار كنید.



وقتی گردن و شانه‌هایتان دیگر سفت نیستند

سومین حركت كششی صبحگاهی حركتی است كه خستگی و گرفتگی و سفتی عضلات و مفاصل را در ناحیه گردن و شانه‌ها از بین می‌برد؛ با این حركت احساس شور و نشاط زیادی خواهید كرد. این حركت را كه حركت «كشش گردن و شانه» نامیده می‌شود، این‌گونه انجام دهید:

در حالت نشسته به حالت صاف روی لبه تخت یا صندلی بنشینید.

سرتان را بچرخانید به‌گونه‌ای كه گوش چپ شما در بالای شانه چپتان قرار گیرد.

برای 20 ثانیه سرتان را در این حالت نگه‌دارید.

این حركت را در سمت راست تكرار كنید.

برای یك دقیقه به بدنتان استراحت دهید و سپس شانه‌هایتان را به سمت بالا ببرید تا به گوش‌هایتان نزدیك شوند، سپس آنها را در همین حالت نگاه دارید.

بعد از چندثانیه شانه‌هایتان را كاملا بیندازید و سعی كنید در حالت افتادگی كامل باشند، سپس دوباره آنها را به سمت بالا ببرید.

هرحركت را برای سه بار انجام دهید.

یادتان باشد در انجام این حركت نباید حركت‌های انفجاری انجام دهید یا فشار بیش از حد به سر و گردنتان وارد كنید.



روی بدنتان سرمایه‌گذاری کنید

انجام تمام این حركت‌های كششی تنها به چند دقیقه وقت نیاز دارد.

شاید صبح‌ها عجله داشته باشید یا حس كنید انرژی لازم برای انجام این حركات را ندارید اما بدانید چنددقیقه زمان گذاشتن برای انجام این كشش ساده هم به شما انرژی می‌دهد، هم شما را سرحال می‌كند و هم فواید سلامت زیادی دارد.

این زمانی كه روی بدن خودتان سرمایه‌گذاری می‌كنید بعدا هم نفع جسمی و هم نفع روحی به شما خواهد رساند. پس انجام این حركات را در برنامه هرروز خودتان بگنجانید.

 

مطالب مرتبط:

آموزش اصول ورزش و حركات اصلاحي استاد مالكي

مجموعه آموزشی اسرار انعطاف پذیری و باز کردن 180 درجه پا ها





امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بخش نظرات این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -یک تا هفده

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو 


  آموزش چهار طرفه تمامی فرم ها و اصطلاحات تکواندو یک تا هفده تگوک ها  پومسه ها
 

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -فرم 1 تا 17

 

  همراه با اجرای پومسه قهرمانان برتر ایرانی و کره ای در مسابقات مختلف جهانی


آموزش كامل  همراه با تلفظ اصطلاحات

فرم يك تا هفده

همراه با گارانتی تعویض  محصول


ادامه توضیحات و لینک های خرید کلیک کنید

بنر باشگاه خلیج فارس

باشگاه آنلاین خلیج فارس

آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 477
کل نظرات کل نظرات : 323
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 6
تعداد اعضا تعداد اعضا : 350

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,155
بازدید دیروز بازدید دیروز : 1,970
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 6
بازدید کلی بازدید کلی : 5,175,151

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.196.5.6
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

پربازدیدترین مطالب:
 بازدید : 172431 افزایش قد و رشد مناسب - راه های افزایش قد به روش طبیعی
 بازدید : 95189 روش شش تکه کردن عضلات شکم
 بازدید : 41107 بهترین ورزش برای دعوا در خیابان و دفاع از خود چیه؟
 بازدید : 40021 دانلود کلیپ تمرینات تیم ملی تکواندو (کیوروگی)
 بازدید : 39549 دانلود کلیپ حرکات آکروباتیک و زیبای ژیمناستیک - توسط یک نونهال
 بازدید : 36035 استاندارد های کثیف -در پی شکایت وزارت بهداشت از استاد حسین خیر اندیش
 بازدید : 34643 دانلود کلیپ دیدنی از صحنه های فوق العاده پارکور
 بازدید : 33705 آموزش تصویری و فلسفه فرم های تکواندو - فرم یک تگوک ایل جانگ
 بازدید : 31771 مضرات نوشدن آب زیاد، 8 لیوان در روز
 بازدید : 31315 اين روغن چربي هاي شما را آب مي كند!
 بازدید : 30619 چگونه قدرت وسرعت خودرا به طور همزمان در ورزش افزایش دهیم؟
 بازدید : 28433 عکس های جالب تمرین ضربات پای کلاسیک استاد کانگ با هادی ساعی جدید
 بازدید : 27751 عکس -ضربات پا در تکواندو
 بازدید : 24009 دانلود کلیپ صحنه های زیبای انتخابی تیم ملی تکواندو
 بازدید : 22161 29 نکته کاربردی برای میارزین تکواندو
 بازدید : 22051 کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری
 بازدید : 21875 زیباترین ضربات در هنر های رزمی - تکواندو - عکس
 بازدید : 21269 دانلود کلیپ صحنه هایی زیبا از مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر
 بازدید : 19163 دانلود کلیپ جدید و جالب حرکات آکروبات و ژیمناستیک
 بازدید : 18111 باشگاه و موزه استاد کانگ شین چال ، کره جنوبی - عکس
آخرین مطالب:
تاریخ : جمعه 03 تیر 1390 آخرین خبرها و مطالب ویژه
تاریخ : جمعه 28 خرداد 1395 کانال تلگرام فروشگاه تخصصی ورزش و سلامت - اکشن شاپ
تاریخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 جلوگیری از پیری زودرس - علت های زود پیر شدن و راز جوانی
تاریخ : پنجشنبه 24 دی 1394 مصاحه ابراهیم ابن علیان با روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 آموزش ماساژ بازتابی کف دست و پا +عکس
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 ماساژ ضرورت است، نه تجمل
تاریخ : شنبه 30 آبان 1394 مصاحبه عبادی مدیر باشگاه خلیج فارس در روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : یکشنبه 14 دی 1393 مطلب مهم راجع به چای سبز
تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1393 آشنایی با طبع مواد غذایی
تاریخ : یکشنبه 07 دی 1393 آشنایی با روغن ها
تاریخ : شنبه 01 آذر 1393 بهداشت دهان و دندان
تاریخ : سه شنبه 04 شهریور 1393 نتایج مسابقات جهانی تکواندو هان مادانگ -کره جنوبی
تاریخ : یکشنبه 26 مرداد 1393 نتایج مسابقات تکواندو هان مادانگ قهرمانی استان آقایان
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393 ورزش و سلامتی /جلوگیری از درد گردن و شانه با ورزش کوتاه
تاریخ : پنجشنبه 29 خرداد 1393 نتایج نهمین دوره مسابقات قهرمانی آزاد هان مادانگ و قهرمانی تیم لنجان در پومسه ابداعی و تیم نمایش
تاریخ : سه شنبه 06 خرداد 1393 ایران قهرمان سومین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا
تاریخ : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 قرار دادهای میلیاردی فوتبال و پرداخت نکردن چندرغاز حقوق کشتی گیران
تاریخ : جمعه 19 اردیبهشت 1393 آموزش آمادگی برای مبارزه - آناتومی رزمی کار
تاریخ : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 6 حرکت مهم در مبارزه
تاریخ : یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 راهبانی با شکم های برجسته اما خطرناک