close
تبلیغات در اینترنت
راه های تشخیص تمرین بیش از حد و تمرین زدگی

sharj

سه شنبه 26 شهریور 1398

راه های تشخیص تمرین بیش از حد و تمرین زدگی

درباره ما
ورزشی کلیپ اخبار ،عكس، دانلود مقاله ورزشي - رزمي
آرم باشگاه فرهنگی ورزشی خلیج فارس کچوییه یک نشان ثبت شده است و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد
امکانات جانبی
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاری:
این صفحه را به اشتراک بگذارید


SEO Reports for pgsport.ir
پيشنهاد وي‍‍‍ژه باشگاه آنلاين خليج فارس
جستجوگر پیشرفته سایت



دستگاه بدنسازی و تناسب اندام همه کاره ریووفلکس اکستریم

راه تشخیص تمرین بیش از حد و تمرین زدگی

راه های تشخیص پیشگیری و درمان تمرین زدگیهمانطور که همه می دانید انجام تمرینات ورزشی بسیار مفید و ضروری برای هر شخص می باشد. و به حفظ وزن و تناسب اندام کمک می کند و باعث می شود شما احساس خوبی داشته باشید.

ممکن است تصور کنید اگر مقدار کم تمرین  برای شما مفید است پس تمرین هر چه بیشتر اثرات مفید بیشتری در پی خواهد داشت اما این ایده همیشه صدق نمی کند.

ورزش متعادل باعث افزایش حرارت غریزی است و برای بدن مفید است اما هنگامی که شما با شدت  بالا ورزش و ورزش می کنید ،و به بدنتان فرصت نفس کشیدن هم نمی دهید! خب طبیعتا مثل اغلب ورزشکاران حرفه ای میدانید که این ورزش دیگر آن ورزشی نیست که آنرا مساوی با سلامتی میگویند. و در دراز مدت اثرات مطلوبی روی بدن نخواهد داشت اما این نکته را هم باید بدانید بدن شما به نسبت شدت تمرین نیاز به زمانی برای ریکاوری دارد.

تعریف تمرین زدگی

 

به  مجموعه ای از نشانه های ناخوشایند به ویژه خستگی طولانی مدت ، اُفت عملکرد ورزشی یک ورزشـکار که غـالـبا بـراثر افــراط در حجم و شدت تمرینات یا اجـرای برنامه های غلط تمرینی ایجادمیشـود،بیش تمرینی یا تمرین زدگی  گفته میشود.

 

 نشانه های تمرین زدگی عبارتند  از:

کاهش عملکرد
فقدان انگیزه
هماهنگی ضعیف
از دست دادن اشتها
درد عضلانی مزمن
سفتی مزمن در مفاصل
سردردهای مزمن
زمان بهبئدی طولانی تر
از دست دادن تمرکز
کاهش اعتماد به نفس
افسردگی

تمرین زدگی علایم و درمان

علل اصلی بیش تمرینی 

ازمیان علل مختلفی که تاکنون درمورد تمرین زدگی گزارش شده است می توان سه علت اصلی را برشمرد. 
۱-استراحت ناکافی بین جلسات ۲- نامناسب بودن حجم وشدت تمرینات۳- افزایش ناگهانی فشارتمرین

شما باید هر آنچه مربوط به اهداف ورزشی تان می شود را درک کنید ، بدن شما نیاز به زمان کافی برای بازیابی و تنظیم کردن و رسیدن به توانایی های جدید و بالاتر دارد. گاهی اوقات افراد تازه وارد به دنیای ورزش سعی می کننتد تا  تمرینات بیشتر و بیش از حد را در زمان کوتاه تر انجام دهند و هنگامی که تلاش می کنیم  به آنها بگوییم بدن شما به استراحت نیاز دارد با بی اعتنایی از کنار آن می گذرند.
ورزش بیش از حد در حال حاضر به عنوان یک مشکل و بسیار شبیه به بی اشتهایی عصبی یا پرخوری عصبی به رسمیت شناخته شده.

هنگامی که نشانه های تمرین بیش از حد را احساس می کنید برای مدتی از شدت تمرینات خود را کاهش دهید. وقتی که دوباره احساس کردید آماده شده اید مجددا بتدریج فشار تمرین خود را افزایش دهید.


بعضی اوقات شما باید فقط یک هفته تمام به طور کامل استراحت کنید و هیچ گونه  ورزشی انجام ندهید.

مانند تعطیلات از کار، که به بدن و ذهن خود فرصتی برای استراحت و آسایش و از سر گرفتن فعالیت میدهید ، بعد از یک هفته شما می توانید دوباره  با نشاط و طراوت تمرینات را شروع کنید .

به یاد داشته باشید ، اگر شما دچار تمرین بیش از حد و تمرین دگی شوید این به بدی این است که اصلا تمرین نکرده باشید.

 تمرین بیش از حد مانع پیشرفت شماست و ممکن است باعث عوارض جانبی مختلف نیز بشود

پیشگیری از بیش تمرینی

پیشگیری از تمرین زدگی، بهتر و مؤثرتر از درمان آن است.نکات مهم در این زمینه عبارت است از:

فشار ( شدت وحجم ) تمرین را به تدریج بالا ببرید . هیچگاه در هرهفته بیش از ۱۵ تا۱۰ درصد برحجم یا شدت تمرینات نیفزایید.

اصل تنوع را درتمرینات رعایت کنید . گاهی از ورزش های دیگری که از نظر دستگاه های انرژی مشابهت زیادی به رشته ورزشی شما دارند استفاده کنید  مثلا تمرین تفریحی بسکتبال برای کشتی گیران .

در طراحی برخی از جلسات تمرین از خود ورزشکاران کمک بگیرید. پیش بینی روزهای تعطیل در برنامه تمرینات لازم است . هر هفته حداقل یک روز تعطیل کنید. بین فصول مختلف تمرینی از دوره های استراحت کامل سود جویید.

از جلسات تمرینی که موفقیتی برای ورزشکار درپی دارد استفاده کنید . ورزشکاران را تشویق به تغذیه مناسب کنید.  با نزدیک شدن به فصل مسابقات، از فشار  به ویژه حجم  تمرینات بکاهید.

از روش های نشاط آور  مثل ماساژ، آرام تنی، آب درمانی، دوش آب ولرم  برای بازسازی بدن ورزشکاران بین هر دو جلسه تمرین استفاده کنید .صدمات و بیماری های کوچک را جدی بگیرید و با توجه به آنها شدت و حجم تمرینات ورزشکار را تنظیم کنید.

در فواصل زمانی منظم، ورزشکاران را در آزمون های آمادگی جسمانی شرکت دهید تا از میزان پیشرفت یا پسرفت واقعی آنها آگاه شوید.

از ورزشکاران در معرض خطر  نوجوانان و جوانان، میانسالان و کسانی که به شدت تمرین می کنند غافل نشوید . به برنامه تمرینی آنها توجه بیشتری کنید .خواب ورزشکار باید کافی باشد وگرنه در مرحله تمرینات جدی به سرعت دچار تمرین زدگی می شود.





امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بخش نظرات این مطلب
این نظر توسط بهروز در تاریخ 1391/7/28 و 8:59 دقیقه ارسال شده است

سلام وبلاگ شما بسیار جالب و خواندی است در صورت تمایل وبلاگ اینجانب را لینک کنید

این نظر توسط جواد در تاریخ 1391/6/17 و 9:11 دقیقه ارسال شده است

شکلکشکلکشکلک


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -یک تا هفده

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو 


  آموزش چهار طرفه تمامی فرم ها و اصطلاحات تکواندو یک تا هفده تگوک ها  پومسه ها
 

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -فرم 1 تا 17

 

  همراه با اجرای پومسه قهرمانان برتر ایرانی و کره ای در مسابقات مختلف جهانی


آموزش كامل  همراه با تلفظ اصطلاحات

فرم يك تا هفده

همراه با گارانتی تعویض  محصول


ادامه توضیحات و لینک های خرید کلیک کنید

بنر باشگاه خلیج فارس

باشگاه آنلاین خلیج فارس

آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 477
کل نظرات کل نظرات : 323
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 13
تعداد اعضا تعداد اعضا : 350

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,597
بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,355
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 67
بازدید کلی بازدید کلی : 6,612,725

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.206.194.83
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

پربازدیدترین مطالب:
 بازدید : 178007 افزایش قد و رشد مناسب - راه های افزایش قد به روش طبیعی
 بازدید : 106979 روش شش تکه کردن عضلات شکم
 بازدید : 45461 بهترین ورزش برای دعوا در خیابان و دفاع از خود چیه؟
 بازدید : 45033 دانلود کلیپ تمرینات تیم ملی تکواندو (کیوروگی)
 بازدید : 41941 دانلود کلیپ حرکات آکروباتیک و زیبای ژیمناستیک - توسط یک نونهال
 بازدید : 41657 دانلود کلیپ دیدنی از صحنه های فوق العاده پارکور
 بازدید : 38123 آموزش تصویری و فلسفه فرم های تکواندو - فرم یک تگوک ایل جانگ
 بازدید : 38049 استاندارد های کثیف -در پی شکایت وزارت بهداشت از استاد حسین خیر اندیش
 بازدید : 36253 عکس های جالب تمرین ضربات پای کلاسیک استاد کانگ با هادی ساعی جدید
 بازدید : 35327 مضرات نوشدن آب زیاد، 8 لیوان در روز
 بازدید : 32905 اين روغن چربي هاي شما را آب مي كند!
 بازدید : 32397 عکس -ضربات پا در تکواندو
 بازدید : 32103 چگونه قدرت وسرعت خودرا به طور همزمان در ورزش افزایش دهیم؟
 بازدید : 24741 دانلود کلیپ صحنه های زیبای انتخابی تیم ملی تکواندو
 بازدید : 23803 29 نکته کاربردی برای میارزین تکواندو
 بازدید : 23673 زیباترین ضربات در هنر های رزمی - تکواندو - عکس
 بازدید : 23059 کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری
 بازدید : 22093 دانلود کلیپ صحنه هایی زیبا از مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر
 بازدید : 20263 دانلود کلیپ جدید و جالب حرکات آکروبات و ژیمناستیک
 بازدید : 20201 دوازده اثر مثبت و شگفت انگیز ماساژ!
آخرین مطالب:
تاریخ : جمعه 03 تیر 1390 آخرین خبرها و مطالب ویژه
تاریخ : جمعه 28 خرداد 1395 کانال تلگرام فروشگاه تخصصی ورزش و سلامت - اکشن شاپ
تاریخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 جلوگیری از پیری زودرس - علت های زود پیر شدن و راز جوانی
تاریخ : پنجشنبه 24 دی 1394 مصاحه ابراهیم ابن علیان با روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 آموزش ماساژ بازتابی کف دست و پا +عکس
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 ماساژ ضرورت است، نه تجمل
تاریخ : شنبه 30 آبان 1394 مصاحبه عبادی مدیر باشگاه خلیج فارس در روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : یکشنبه 14 دی 1393 مطلب مهم راجع به چای سبز
تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1393 آشنایی با طبع مواد غذایی
تاریخ : یکشنبه 07 دی 1393 آشنایی با روغن ها
تاریخ : شنبه 01 آذر 1393 بهداشت دهان و دندان
تاریخ : سه شنبه 04 شهریور 1393 نتایج مسابقات جهانی تکواندو هان مادانگ -کره جنوبی
تاریخ : یکشنبه 26 مرداد 1393 نتایج مسابقات تکواندو هان مادانگ قهرمانی استان آقایان
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393 ورزش و سلامتی /جلوگیری از درد گردن و شانه با ورزش کوتاه
تاریخ : پنجشنبه 29 خرداد 1393 نتایج نهمین دوره مسابقات قهرمانی آزاد هان مادانگ و قهرمانی تیم لنجان در پومسه ابداعی و تیم نمایش
تاریخ : سه شنبه 06 خرداد 1393 ایران قهرمان سومین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا
تاریخ : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 قرار دادهای میلیاردی فوتبال و پرداخت نکردن چندرغاز حقوق کشتی گیران
تاریخ : جمعه 19 اردیبهشت 1393 آموزش آمادگی برای مبارزه - آناتومی رزمی کار
تاریخ : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 6 حرکت مهم در مبارزه
تاریخ : یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 راهبانی با شکم های برجسته اما خطرناک